Nakładanie na siebie różnych obrazków Allegro 5 c++

Odpowiedz Nowy wątek
2015-05-12 16:36

Rejestracja: 4 lata temu

Ostatnio: 4 lata temu

0

Jak zrobić żeby jeden obrazek był tłem a drugi był na nim ?

Pozostało 580 znaków

2015-05-12 16:38

Rejestracja: 6 lat temu

Ostatnio: 4 dni temu

1

Kolejność renderowania.

Pozostało 580 znaków

2015-05-12 16:39

Rejestracja: 7 lat temu

Ostatnio: 3 lata temu

Lokalizacja: Kraków

1

Narysuj tło, a potem ten drugi.

Pozostało 580 znaków

2015-05-12 16:40

Rejestracja: 4 lata temu

Ostatnio: 4 lata temu

0

Hmm a może jakaś dokładniejsza podpowiedz link do strony która to opisuje bo w google.pl nie mogę znalezć.

Pozostało 580 znaków

2015-05-12 16:43

Rejestracja: 8 lat temu

Ostatnio: 4 dni temu

1

sa dwie mozliwosci (jest wiecej, ale to sa glowne)

Z . Czyli masz x,y (pozyje) oraz Z (czyli jak bardzo w glab jest pokazany obrazek)
Layer. Czyli warstwy. Wrzucasz obrazek na inna warstwe. Warstwie ustawiasz mniejszy priorytet renderowania (wtedy to bedzie Twoje tlo)

Szukalem w google przez chwile ale nie moglem znalezc nic pomocnego. Zobacz w dokumentacji allegro czy maja cos co podalem Ci tutaj

Pozostało 580 znaków

2015-05-12 16:52

Rejestracja: 7 lat temu

Ostatnio: 3 lata temu

Lokalizacja: Kraków

al_draw_bitmap(dół)
al_draw_bitmap(góra)

Pozostało 580 znaków

2015-05-12 16:53

Rejestracja: 4 lata temu

Ostatnio: 4 lata temu

0

Oczywiście rozumiem o co chodzi ale nie umiem tego zrobić w praktyce , jest może jakaś gotowa funkcja która to ustawia bo ja nic nie znalazłem?

Pozostało 580 znaków

2015-05-12 16:56

Rejestracja: 7 lat temu

Ostatnio: 3 lata temu

Lokalizacja: Kraków

1

Nie umiesz rysować bitmap?

Pozostało 580 znaków

2015-05-12 16:59

Rejestracja: 4 lata temu

Ostatnio: 4 lata temu

0

to co napisałem było do " fasadin-a " :)

teraz musze isc z pracy, jak nie bedzie odpowiedzi ktorej lubisz to odpowiem Ci jutro ;) - fasadin 2015-05-12 17:02

Pozostało 580 znaków

2015-05-12 17:02

Rejestracja: 4 lata temu

Ostatnio: 4 lata temu

0

@Sopelek czyli tak ma być :

    ALLEGRO_BITMAP *obrazek = al_load_bitmap("image/background_game.png");
    ALLEGRO_BITMAP *obrazek_1 = al_load_bitmap("image/wer.png");

        al_draw_bitmap (obrazek,0,0,0);
        al_draw_bitmap (obrazek_1,0,0,0);

    al_destroy_bitmap(obrazek);
    al_destroy_bitmap(obrazek_1);

Pozostało 580 znaków

2015-05-12 17:04

Rejestracja: 7 lat temu

Ostatnio: 3 lata temu

Lokalizacja: Kraków

1

Najprościej, tak.

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0