Zad
Zaprojektować i zaimplementować funkcję w języku C++ wypełniającą tabli-cę T o rozmiarze n kolejnymi liczbami naturalnymi zaczynając od wartości 5. Tablicę utworzyć wewnątrz funkcji i odebrać jako argument od funkcji poprzez wskaźnik (wykorzystać funkcję utworz).
Nie wiem czy dobrze to rozumiem w funkcji mam utworzyc dynamiczna tablice (wypelnic ja) a nastepnie zwrocic ja jako argument ale wtedy nie bardzo wiem co powinnienem wpisac w deklaracji funkcji w mainie (chodzi mi normalnie zawsze bym tam dal adres tablicy na 1 element i rozmiar ale skoro musze zrobic w funkcji utworzyc tablice to nie bardzo wiem o co chodzi ). Nie bardzo wiem co ta funkcja powinna przyjac jako argumenty .
#include <iostream>
using namespace std;
int *utworz (int tab,int r ) // tutaj musze wskaznik do obiektu int dlatego ze przydzielilem dynamicznie pamiec ?
{
int* tablica = new int [r]; // tutaj stworzono tablice czyli nie musze do funkcji przesylac argumentu tab ? skoro tutaj stworzylem tablice
for (int i = 0 ; i < r ; i++)
{
// tu sobie ja wypelnie
}
return tab ; // dobrze to jest?
}
int main()
{
int rozmiar;
cout << "podaj rozmiar tablicy:" ;
cin >> rozmiar;
//int* tablica = new int [rozmiar] // No chyba ze tutaj moglbym stworzyc tablice to wtedy w deklaracji funkcji dalo by rade przeslac ja :P
utworz(tablica,rozmiar); // Tu bvm tablice przeslal poprostu ale musze ja stworzyc w funkcji utworz czyli taka deklaracja odpada? No bo po co tworzyc tablice w mainie skoro musze w funkcji ?
return 0;
}
Czy moze w mainie stworzyc tablice wypelnic ja n elementami a nastepnie przeslac do funkcji i tam wypelnic ja wartosciami o +5 ?
co to znaczy odebrać jako argument od funkcji poprzez wskaźnik ?