Tetris w C

0

Witam,
Dołączyłem dzisiaj do Waszej społeczności, ponieważ moje programowanie musi wkroczyć na nowy poziom...
Jako zadanie semestralne muszę napisać Tetris'a niestety albo stety w języku C.
Od Was doświadczonych programistów chciałem otrzymać parę rad jak się do tego zabrać...

  1. Jakie środowisko graficzne wybrać ?? Zleżałoby mi na tym żeby w przystępny sposób zaimplementować macierz kolorowych kwadracików, żeby w prosty sposób móc im edytować kolory...

  2. Nigdy nie pisałem programu który biegnie z czasem... Jak uzyskać efekt upływu czasu i jednoczesnego zczytywania klawiszy z klawiatury ?? Jestem przyzwyczajony do wstrzymywania działania programu w oczekiwaniu na input...

Z góry dziękuję za pomoc!!
Pozdrawiam

0
fasadin napisał(a):
  1. SDL

  2. http://lazyfoo.net/tutorials/SDL/

Znowu jakieś głupoty...

Do liczenia czasu wystarczy gettime, czy cokolwiek podobnego, co daje czas z dokładnością ms.

0

jakie glupoty?

Ani nie podales zadnego srodowiska graficznego ani nie udzieliles zadnej dobrej odpowiedzi

gettime... Ty wez sobie uzyj gettime by rozbudowac swoja odpowiedz zanim zaczniesz odpowiadac na pytania

0
fasadin napisał(a):

jakie glupoty?

Ani nie podales zadnego srodowiska graficznego ani nie udzieliles zadnej dobrej odpowiedzi

gettime... Ty wez sobie uzyj gettime by rozbudowac swoja odpowiedz zanim zaczniesz odpowiadac na pytania

Jakiekolwiek środowisko do tego wystarczy.

W szczególności w windows GetTickCount daje jakieś milisekundy, więc możesz na tym robić dowolne animacje, czy symulacje z czasem rzeczywistym.

pozycja obiektu = r_0 + v *dt; gdzie dt = t-t0, zatem bierzesz t0 raz, a potem tam samo: t = GetTickCount()... no i gotowe.

r = x,y, czy też x,y,z dla 3D... a reszta to matma na poziomie gimnazjum.

0

Przede wszystkim należy zacząć od tego, że całość należy oprzeć na zdarzeniach. Jednym ze zdarzeń będzie upływający czas.

0

Myślę, że warto rozważyć WinAPI lub GTK+. Jedno i drugie jest biblioteką w języku C i można używać w programach pisanych w C.

W przypadku WinAPI grafikę można zrobić w GDI, a w przypadku GTK+ może być BufferedImage lub Pixmap lub coś podobnego.

Jedno i drugie posiada timery. Potrzebne będzie oprogramowanie reakcji na tick timera (np. odmierzanie czasu przy upuszczaniu klocka) oraz reagowanie na klawiaturę tak, że jak wciskasz klawisze to program bedzie wykonywać odpowiednie czynności. Nie pytaj się mnie o szczegóły, bo w czystym WinAPI ani w czystym GTK+ nigdy nie pisałem, ale w Internecie jest bardzo dużo opisów i tutoriali do jednego i drugiego.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1