Projekt gry na informatykę (gra).

0

Witajcie dzisiaj, nasz profesor, przedstawiał nam projekty jeśli ktoś chce mieć więcej niż 4 na koniec semestru.

Mamy do wyboru:

-warcaby
-statki
-tetris
-saper
-czołgi (scorch) - coś w ten deseń: http://www.schillmania.com/scorch/scorch2.jpg

i tu gra online: http://www.cda.pl/gry-online/8079c3/Czolgi-multiplayer-ShellShock-Live - no byłbym zadowolony gdybym zdołał zrobić taką grę, ale nie wiem czy jest to możliwe

no i możemy zaproponować też własne propozycje, co do wymogów, to z tego co mi wiadomo ma, być albo 3d albo 2d i obsługiwać grę w sieci, na jeden projekt mają przypadać 2 osoby, ale szczerze mówiąc ja mieszkam w akademiku, a nikt z mojej grupy nie, więc będzie tak, że sam będę musiał to zrealizować. Czasu mamy aż do września.

Więc biorąc to wszystko pod uwagę, co dałbym radę zrobić samemu, tak żeby sporo z tego wynieść i przy tym doprowadzić projekt do końca?
Nie pisałem nigdy gry, nie wiem czy będę musiał skorzystać z jakiejś biblioteki 2d z obsługą sieci - moglibyście coś zaproponować, najlepiej.

Jak dla mnie największą frajdę oczywiście by było zrobić, te czołgi, sam kiedyś w to grałem, wiem na czym to polega, ale raczej to z tego całego zestawienia jest najtrudniejsze, jeszcze z obsługą sieci, czołgi, będę musiały być sterowane w/a/s/d do tego teren żeby gra miała sens, musi być pofałdowany i wjeżdżanie pod górkę, jak i zjeżdżanie z niej także, obsługa zderzeń kulki z terenem i czołgiem itd.

Nie wiem doradźcie mi, bo nie chciałbym żeby w trakcie projekt okazał się dla mnie nie do wykonania, chociaż jak dla mnie z dotychczasowego toku studiów, ten projekt wydaje się najciekawszy i uderza w dziedzinę, którą chciałbym się zajmować. Co do propozycji myślałem o Monopoly, ale to znów sporo danych - może sami chcecie coś zaproponować?

0

Najłatwiejszą pozycją do zrealizowania będzie snake (imo), przy okazji da Ci dużo frajdy i sporo miejsca do popisu.

0

SFML - biblioteka do grafiki 2D stworzona w C++. Jest bardzo prosta, obejmuje również prostą obsługę sieci, poradników do niej jest bardzo wiele, szczególnie polecam ten na oficjalnej stronie. Jeśli zdecydujesz się na czołgi, to polecam dodatkowo box2D, biblioteka odpowiedzialna za fizykę.

http://www.sfml-dev.org/tutorials/2.2/
http://box2d.org/

0

Box2D do czołgów to przegięcie, chyba, że będzie dużo elementów na scenie i ich interakcja. Np. taka wersja czołgów, gdzie na planszy jest dużo jakichś pudełek, bomb do strącenia na przeciwnika itp. W przeciwnym razie ruch pocisku i jego reakcję bardzo łatwo zamodelować.

SFML do czołgów nawet się nada, bo obsługa myszki jest tam opcjonalna :D (SFML wciąż nie dorobił się bardzo ważnej funkcji... https://github.com/LaurentGomila/SFML/pull/614 - przegięcie, nawet SDL1 to ma).

Nie wiem jak ten prowadzący widzi grę Saper przez sieć... Chyba tylko zapisywanie high scores ;)

IMO najrozsądniej byłoby wybrać grę w statki. Mało dynamiczne, można dodać jakieś proste efekty wybuchów i rozgrywkę sieciową łatwo zaprojektować.

0
spartanPAGE napisał(a):

...

Lectre napisał(a):

...

Spine napisał(a):

...

@Edit

Albo teraz wpadłem na pomysł, że bomberman byłby fajny do gry sieciowej, mógłbym sporo rzeczy zrobić w bonusach itd.

0

Jeśli chodzi o gry to poleciłbym ci:
-bomberman
-czołgi (ale to byłoby dosyć trudne)
-monopoly (zero ruchu, fizyki, a mimo to będzie wyglądać profesjonalnie, jeśli dobrze zrobisz)

0

Oj tam, w monopoly można spokojnie się pokusić o fizykę przy rzucie kostką :)

0

Jeśli to jest twoja pierwsza gra to im prościej tym lepiej.
Saper jest najprostszy i najszybszy do zrobienia.
Statki są następne w kolejności.
Czołgi (scorch) to już bardziej skomplikowana sprawa.

0

Z latwych jeszcze:

0

Pong, czy Arkanoid (breakout) też nie są najtrudniejsze w realizacji.

0

Proponuję zrobienie klona tego
http://www.kongregate.com/games/Cael/reactor-incremental
Bardzo prosta mechanika, a ostatnio mnie wciągnęło ;p

Odnośnie biblioteki to SFML mi ostatnio przypadł do gustu i szczerze go polecam.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1