Cześć, pytanie mam konkretne. Wiem, że temat był poruszany milion razy. Czytałem to. Czytałem też różne rzeczy w necie. Chcę pisać okienkowo w C++, używając Visual Studio. Nastawiam się na pisanie pod Windows. Zależy mi na szybkości. Wiem, że najlepszym rozwiązaniem byłoby pisanie całego GUI w WinApi (wtedy aplikacja działałaby najszybciej i najbardziej natywnie), ale pisanie całego GUI w WinApi ma dwa minusy:
- Trzeba się nieźle napocić
- Nie można użyć designera.
Mógłbym używać MFC, ale MFC jest ponoć przestarzałe i ciężkie.
Więc pomyślałem - czemu nie użyć .NET? Używam Visual Studio, mam designera i generalnie jest spoko.
Problemy jednak pojawiają się przy łączeniu natywnego C++ z .NET.
I teraz pojawia się kolejne pytanie. Z czym łączyć C++. Z CLI, czy z C#. Wiele osób pisze, że jednak nie poleca CLI. Mówią, żeby importować do C# dllki C++. I to jest zrozumiałe. Tyle, że ciężko jest importować całe klasy (jeśli w ogóle się da). Drugie podejście, jakie znalazłem, to napisanie wrappera w CLI, a potem używanie go w C#. To chwali sobie sporo osób. Trochę mnie to dziwi, bo zastanawia mnie tu szybkość działania. Wg mnie taka kombinacja: C++ + CLI + C# może całkowicie zniweczyć szybkość C++. I z tym pytaniem właśnie uderzam do Was. Jakie podejście jest najlepsze?
Wiem, że jest QT, wxWidgets itd. Ale to trochę jakby uczyć się wszystkiego na nowo, no i to nie współpracuje z Visual Studio. C++ Buildera przetestowałem i dziękuję - nie będę używał.
Więc jakie rady?
(wiem, że teraz mogę się spodziewać odpowiedzi: "sam sprawdź i używaj to, co dla Ciebie bardziej wygodne", ale jak wspomniałem - zależy mi na szybkości działania i liczę tu na Wasze doświadczenie w tej kwestii.