Co dalej.....

0

Cześć wszystkim!

Uczę się już C++ około od 3 miesięcy i opanowałem podstawy: instrukcje warunkowe, pętle, funckje, struktury, wskaźniki, typy danych. Znam również podstawy obiektowości. Moim problemem jest to, że nie wiem skąd czerpać jakieś nowe pomysły do pisania programów. Czuje się jakbym utknął w martwym punkcie. Jakieś sugestie co dalej. Jak teraz się uczyć??

Dzięki za odpowiedzi

0

Klepać klepać i klepać.
Pomsyłów nie masz?
Zrób coś czego jest pełno, ale swoją wersje, np. player mp3, odtwarzacz video.
Z autopsji przekonałem sie o tym, że żadna książka nie da Ci tyle, jak klepanie kodu.

0

Polecam na początek zabranie się za napisanie prostej gry.

Programowania zacząłem uczyć się około 4 lata temu, moim pierwszym celem było napisanie gry podobnej do Achtung, die Kurve!, grę napisałem po jakimś czasie, kod wyglądał okropnie, ale do nauki na początek był idealny. Przy pisaniu gry użyłem biblioteki Allegro 4.4, mimo że w przyszłości raczej na pewno nie będziesz korzystał z niej to na sam początek wydaje mi się odpowiednia. Kodu już niestety nie posiadam, ale sama gra przetrwała:
http://sendfile.pl/pokaz/217860---3yds.html

Jeśli szukasz celu spróbuj możesz spróbować napisać grę podobną do mojej, jak to zrobisz wybierz sobie coś trudniejszego, np. platformową grę 2D.

0
Kamil9132 napisał(a):

Polecam na początek zabranie się za napisanie prostej gry.

Programowania zacząłem uczyć się około 4 lata temu, moim pierwszym celem było napisanie gry podobnej do Achtung, die Kurve!, grę napisałem po jakimś czasie, kod wyglądał okropnie, ale do nauki na początek był idealny. Przy pisaniu gry użyłem biblioteki Allegro 4.4, mimo że w przyszłości raczej na pewno nie będziesz korzystał z niej to na sam początek wydaje mi się odpowiednia. Kodu już niestety nie posiadam, ale sama gra przetrwała:
http://sendfile.pl/pokaz/217860---3yds.html

Jeśli szukasz celu spróbuj możesz spróbować napisać grę podobną do mojej, jak to zrobisz wybierz sobie coś trudniejszego, np. platformową grę 2D.

Nie wiem czy jestem w stanie takie coś teraz napisać

0

Gra to coś całkiem sensownego - dość motywujący cel, który - o ile nie jest z kosmosu - można szybko osiągnąć.

W załączniku zamieszczam swoje cudeńko z pierwszych przygód z pascalem. (kod tylko dla ludzi o mocnych nerwach)

2

Napisanie nawet prostej gry nie jest łatwe, ani szybkie, ale mając wystarczająco cierpliwości po jakimś czasie się uda.
W moim przypadku najpierw miałem cel w postaci napisania gry, a dopiero później uczyłem się programowania, więc podczas pisania tamtej gry nie wiedziałem do czego używa się funkcji (poza oczywiście main), programowanie obiektowe też było całkowicie niezrozumiałe dla mnie, ale mimo to grę udało mi się napisać. Jeśli chcesz napisać grę, to rozpisz sobie to na cele i je realizuj, np.

  1. Wyświetlenie podstawowego okna
  2. Zakończenie programu po wciśnięciu klawisza
  3. Wyświetlenie bitmapy
    ...

Wszystko co potrzebne do tak prymitywnej gry możesz znaleźć tutaj:
http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-Allegro-4-x-C++/21

1

SFML jest nieco prostszy od Allegro moim zdaniem.
//Edit
O, albo jak siedzisz na linuxie, pobaw sie ncurses, banalna biblioteka, ale grafika w konsoli ma taką 'magie' lat 90-tych :D
Załaczam ci takie 'cuś' w ncurses, z systemem czasteczkowym, rysowaniem elips lini itp.
Korzysta z obiektowości, jest kod krótki raczej, Jak chcesz to obczaj.

1
yheq napisał(a):

Jakieś sugestie co dalej.

Do dzieła, czas - start:
https://github.com/karan/Projects

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1