Witam. Mam problem z dziedziczeniem i bardzo proszę o pomoc. Utworzyłam klasę Wektor:
class Wektor
{
private:
unsigned int _n;
float * _W;
public:
Wektor(unsigned int n);
void Wczytaj();
void Wypisz();
};
Następnie utworzyłam klasę Macierz, która dziedziczy z klasy Wektor:
#include "wektor.h"
class Macierz : Wektor
{
private:
unsigned int _m;
unsigned int _n;
float ** _A;
public:
Macierz(unsigned int n, unsigned int m);
Macierz Transponuj();
Macierz MnozRazySkalar(float skalar);
Macierz operator+(const Macierz & M1);
Macierz operator-(const Macierz & M1);
Macierz operator=(const Macierz & M1);
Macierz operator*(const Macierz & M2);
Macierz(const Wektor & W);
void Wczytaj();
void Wypisz();
};
W poniższej funkcji chciałam przemnożyć macierze przez wektor, ale pojawiają się błędy i nie mam pojęcia dlaczego:/
void WymnozMacierzePrzezWektor(Macierz &M1, Macierz &M2)
{
int n;
cout << " Podaj liczba elementow wektora: ";
cin >> n;
Macierz W(n);
W.Wektor::Wczytaj();
W.Wektor::Wypisz();
char wybor;
cout << "wymnoz przez wektor macierze: ( 1->M1 / 2->M2 / 3->obie): ";
cin >> wybor;
switch (wybor)
{
case '1':
M1 = M1*W;
break;
default:
cout << endl;
return;
}
cout << endl;
return;
}