Client-server komunikator w C

Odpowiedz Nowy wątek
2015-01-11 17:06
Wielki Mleczarz
0

Witam,

co zmienić w tym kodzie, aby można pisać jako client do servera i z servera odpisywać oraz na odwrót. Teraz jak to uruchamiam, to moge tylko wyslać jedna wiadomosc z clienta i polaczenie zostaje zrywane. Uruchamiam to w Debianie. Kody mam z jakiejś stronki. Z gory dziekuje za pomoc.

Server:

#include <sys/types.h>
#include <sys/socket.h>
#include <unistd.h>
#include <stdlib.h>
#include <sys/un.h>
#include <stdio.h>
void error(const char *);
int main(int argc, char *argv[])
{
   int sockfd, newsockfd, servlen, n;
   socklen_t clilen;
   struct sockaddr_un  cli_addr, serv_addr;
   char buf[80];

   if ((sockfd = socket(AF_UNIX,SOCK_STREAM,0)) < 0)
       error("creating socket");
   bzero((char *) &serv_addr, sizeof(serv_addr));
   serv_addr.sun_family = AF_UNIX;
   strcpy(serv_addr.sun_path, argv[1]);
   servlen=strlen(serv_addr.sun_path) + 
                     sizeof(serv_addr.sun_family);
   if(bind(sockfd,(struct sockaddr *)&serv_addr,servlen)<0)
       error("binding socket"); 

   listen(sockfd,5);
   clilen = sizeof(cli_addr);
   newsockfd = accept(
        sockfd,(struct sockaddr *)&cli_addr,&clilen);
   if (newsockfd < 0) 
        error("accepting");
   n=read(newsockfd,buf,80);
   printf("A connection has been established\n");
   write(1,buf,n);
   write(newsockfd,"I got your message\n",19);
   close(newsockfd);
   close(sockfd);
   return 0;
}

void error(const char *msg)
{
    perror(msg);
    exit(0);
} 

Client:

#include <sys/types.h>
#include <unistd.h>
#include <stdlib.h>
#include <sys/socket.h>
#include <sys/un.h>
#include <stdio.h>
void error(const char *);

int main(int argc, char *argv[])
{
   int sockfd, servlen,n;
   struct sockaddr_un  serv_addr;
   char buffer[82];

   bzero((char *)&serv_addr,sizeof(serv_addr));
   serv_addr.sun_family = AF_UNIX;
   strcpy(serv_addr.sun_path, argv[1]);
   servlen = strlen(serv_addr.sun_path) + 
                 sizeof(serv_addr.sun_family);
   if ((sockfd = socket(AF_UNIX, SOCK_STREAM,0)) < 0)
       error("Creating socket");
   if (connect(sockfd, (struct sockaddr *) 
                         &serv_addr, servlen) < 0)
       error("Connecting");
   printf("Please enter your message: ");
   bzero(buffer,82);
   fgets(buffer,80,stdin);
   write(sockfd,buffer,strlen(buffer));
   n=read(sockfd,buffer,80);
   printf("The return message was\n");
   write(1,buffer,n);
   close(sockfd);
   return 0;
}

void error(const char *msg)
{
    perror(msg);
    exit(0);
} 

Pozostało 580 znaków

2015-01-11 23:41
0

... ciekawe, kojarzę te kody... widziałem je w poradniku ale mi nie działały i nie działają więc też nie wiem... sockety są złem


Programuje i programuje ,przychodzi człowiek "o niższej inteligencji" i rok pracy zmarnowany

Pozostało 580 znaków

2015-01-12 09:48
0

Nie masz żadnej pętli ani w kliencie ani w serwerze, która zapewniałaby możliwość wielokrotnego wysyłania/odbierania. Zakładam, że serwer ma pracować tylko z jednym klientem. Po stronie serwera musisz zapewnić by wykonanie wracało do funkcji read jeśli się upewnisz, że będzie blokować wykonanie, jeśli nie będzie użyj funkcji recv. Po stronie klienta wykonanie powinno wracać do miejsca, gdzie pobierasz tekst do wysłania, który potem wyślesz z użyciem write.
Jeśli potrzebujesz by serwer obsługiwał wielu klientów to weź do ręki kurs BJa o socketach ;)

Pozostało 580 znaków

2015-01-12 19:37
Wielki Mleczarz
0

Mam też takie kody, dzięki nim moge pisać do serwera, ale w odpowiedzi caly czas dostaje "got your message". Mógłbym prosić o modyfikacje tego kodu, tak, aby pozwalał pisać zarówno z serwera jak i klienta. A jeśli chciałbym, aby serwer obsługiwał wielu klientów to fork() czy threads, zeby nie było zadnych błedow.

Client:

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <unistd.h>
#include <string.h>
#include <sys/types.h>
#include <sys/socket.h>
#include <netinet/in.h>
#include <netdb.h> 

void error(const char *msg) {
    perror(msg);
    exit(0);
}

int main(int argc, char *argv[]) {
    int sockfd, portno, n;
    struct sockaddr_in serv_addr;
    struct hostent *server;

    char buffer[256];
    if (argc < 3) {
        fprintf(stderr, "usage %s hostname port\n", argv[0]);
        exit(0);
    }
    portno = atoi(argv[2]);
    sockfd = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, 0);
    if (sockfd < 0)
        error("ERROR opening socket");
    server = gethostbyname(argv[1]);
    if (server == NULL) {
        fprintf(stderr, "ERROR, no such host\n");
        exit(0);
    }
    bzero((char *) &serv_addr, sizeof (serv_addr));
    serv_addr.sin_family = AF_INET;
    bcopy((char *) server->h_addr,
            (char *) &serv_addr.sin_addr.s_addr,
            server->h_length);
    serv_addr.sin_port = htons(portno);

    if (connect(sockfd, (struct sockaddr *) &serv_addr, sizeof (serv_addr)) < 0) error("ERROR connecting");

    while (1) {
        printf("Please enter the message: ");
        bzero(buffer, 256);
        fgets(buffer, 255, stdin);
        // n = write(sockfd, buffer, strlen(buffer));
        n = send(sockfd, buffer, strlen(buffer), 0);
        if (n < 0) error("ERROR writing to socket");

        bzero(buffer, 256);
        // n = read(sockfd, buffer, 255);
        n = recv(sockfd, buffer, 255, 0);
        if (n < 0) error("ERROR reading from socket");

        printf("%s\n", buffer);
    }
    close(sockfd);

    return 0;
} 

Server:

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <string.h>
#include <unistd.h>
#include <sys/types.h> 
#include <sys/socket.h>
#include <netinet/in.h>

void error(const char *msg) {
    perror(msg);
    exit(1);
}

int main(int argc, char *argv[]) {
    int sockfd, newsockfd, portno;
    socklen_t clilen;
    char buffer[256];
    struct sockaddr_in serv_addr, cli_addr;
    int n;
    if (argc < 2) {
        fprintf(stderr, "ERROR, no port provided\n");
        exit(1);
    }
    sockfd = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, 0);
    if (sockfd < 0)
        error("ERROR opening socket");
    memset((char*) &serv_addr, 0, sizeof(serv_addr));
    portno = atoi(argv[1]);
    serv_addr.sin_family = AF_INET;
    serv_addr.sin_addr.s_addr = INADDR_ANY;
    serv_addr.sin_port = htons(portno);
    if (bind(sockfd, (struct sockaddr *) &serv_addr,
            sizeof (serv_addr)) < 0)
        error("ERROR on binding");
    listen(sockfd, 5);
    clilen = sizeof (cli_addr);

        newsockfd = accept(sockfd,
                (struct sockaddr *) &cli_addr,
                &clilen);
        if (newsockfd < 0)
            error("ERROR on accept");
        while (1) {memset(buffer, 0, sizeof(buffer));
        n = read(newsockfd, buffer, 255);
        if (n < 0) error("ERROR reading from socket");
        printf("Here is the message: %s\n", buffer);
        n = write(newsockfd, "I got your message", 18);
        if (n < 0) error("ERROR writing to socket");
    }
    close(newsockfd);
    close(sockfd);
    return 0;
} 

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0