Zadanie z bitmapami

0

Mam takie zadanie: Na rysunku przedstawiono statek pod wodą. Napisz program który realizuje operację progowania obrazu ze zeminnym progiem p z przedzialu <0,1> wartość p podaje użytkownik oraz zapisuje obraz wynikowy na dysku w formacie 24-bitowej bitmapy(taki sam format ma plik wejściowy). Operacja progowania polega na przypisuaniu wartości 0 tym pikselom które mają wartość mniejszą od zadanego progu:

            {obraz(x,y) dla obraz(x,y) >= p*255

obraz(x,y)={
{0, dla obraz(x,y) <p*255

W przypadku obrazów kolorowych(ja mam kolorowy) operację progowania realizuje się niezależnie dla każdej składowej RGB.
I problem ma że nie wiem od czego wgl zacząć, wszystko ma być w c++. Liczę na jakieś jasne podpowiedzi a nie tylko odsyłanie na inne strony.

0

Nie rozumiem czego oczekujesz, streszczenia kursu C++ oraz biblioteki graficznej w pigułce na pół strony czy gotowca?

0

Bardziej by mi chodziło o napisaniu krok po kroku tak ogólnie wyglądu programu, czyli czy można wykorzystać takie gotowe jak widziałem już, jak w ogóle zrobić te informacje zrobić że ten próg mi obliczy, że wie kiedy 0 a kiedy pozostawić bez zmian.

0

Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w każdym kursie na pierwszych kilku stronach.

0

Dobra coś ruszyłem do przodu ale jeszcze mam pytanie. Czy jak mam wykonać progowanie obrazu to każdy ten piksel ma już jakąś wartość daną ten próg? Właśnie nie wiem jak to zrobić by porównywało próg piksela z moim progiem

1

Pikseli nie mają progów, piksele mają intensywność koloru.

0

No to prosiłbym o pomoc jak to właśnie zrobić te progowanie bo kompletnie nie mam pomysłu

0

tak jak masz w zadaniu: obraz(x,y) >= p*255

0

Można trochę jaśniej tak naprawdę prosto wytłumaczyć bo nie rozumiem

1

I nie zrozumiesz dopóki nie przeczytasz jakichś podstaw, tego nie rozumiesz:

if(pixels[y][x]<p*255) pixels[y][x]=0;

daj sobie spokój z programowaniem.

0

Może stwórz odpowiednią strukturę i wczytaj całość za jednym zamachem.

0
Virtual25 napisał(a):

W przypadku obrazów kolorowych(ja mam kolorowy) operację progowania realizuje się niezależnie dla każdej składowej RGB.

0
  1. ładujesz plik dowolnym sposobem,
  2. przetwarzasz bitmapę według podanego wzoru,
  3. zapisujesz przetworzoną bitmapę do pliku.

to z czym masz problem?

gotowiec 75 zł.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1