C++ Potrzebny kompilator

0

Witam,
piszę projekt, w którym potrzebuję dołączyć kompilator do niego.
Nie znam się zbyt na licencjach. Może ktoś mi podać nazwę kompilatora?
Będzie to zamknięte oprogramowanie. Z tego co wyczytałem to może
jakiś kompilator na licencji BSD?

0

visual studio express edition, dev c++

0

no ale kompilować pliki możesz za free bez ide nie wiem ocb, może się nie znam

1

no ale kompilować pliki możesz za free bez ide nie wiem ocb, może się nie znam

To rozwinę temat.
Ma to być coś na wzór silnika do gry, taki pseudo-framework (nic podobnego do Unity, ani do biblioteki). I chce, by użytkownik
"silnika", mógł kompilować pliki .cpp kompilatorem, który jest zawarty w programie.
Dlatego szukam kompilatora, który będzie miał odpowiednią licencję.

4

Patrzyles na Clang/LLVM http://clang.llvm.org/ ?

1

Ma to być coś na wzór silnika do gry, taki pseudo-framework (nic podobnego do Unity, ani do biblioteki). I chce, by użytkownik
"silnika", mógł kompilować pliki .cpp kompilatorem, który jest zawarty w programie.

Takie rzeczy rzadko robi się w .cpp, są języki specjalnie zaprojektowane do wykorzystania w ramach „silnika do gry”, np. Lua.

0

Czyli wg. ciebie użytkownik ma mieć możliwość pisania tylko w Lua?
I wtedy nie będę przypadkiem musiał napisać jakiejś biblioteki w Lua?
Przepraszam, ale z Lua MIAŁEM do czynienia,
jednak niewiele.
Edit:
Dobra już wiem o co chodzi z Lua.
Może użyję Lua, ale jeszcze zobaczę.

0

Zobacz sobei jak jest instalowany WiresharK i biblioteka PCAP z nim powiazana, moze to jest dobre rozwiazanie?
A na Linuxie wystarczy ze odpowiednio pakiet zrobisz to sobie np. gcc dociagnie.

0

Chyba nie znam silnika ktory by wykorzystywal jezyk w ktorym zostal napisany.

lista silnikow ktore wykorzystuja np lua

http://stackoverflow.com/questions/5053134/what-is-a-good-game-engine-that-uses-lua

0

Można zrobić to w C ale to będzie raczej droga przez mękę:
http://www.autohotkey.com/board/topic/17213-compilerun-c-programs-from-ahk-wo-temp-files/

Najlepiej włączyć obsługę jakiegoś skryptu:

Można też użyć języków z maszyną wirtualną:

0

Zamiast dołączać kompilator możesz po prostu powiedzieć jaki mają sobie ściągnąć i tyle (a jak api w C to może być dowolny) - tak robi np. MATLAB.

0

Chyba zdecyduje się na Lua. Pisałem trochę w nim kiedyś. I jeszcze jedno pytanie. Skoro w nie których silnikach jest opcja pisania skryptów w Pythonie,
to byłaby może opcja, aby "podpiąć" Ruby'ego? Lubię ten język. ;p

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1