C++ Potrzebny kompilator

Odpowiedz Nowy wątek
2014-12-14 21:35
0

Witam,
piszę projekt, w którym potrzebuję dołączyć kompilator do niego.
Nie znam się zbyt na licencjach. Może ktoś mi podać nazwę kompilatora?
Będzie to zamknięte oprogramowanie. Z tego co wyczytałem to może
jakiś kompilator na licencji BSD?

edytowany 1x, ostatnio: ProCasher, 2014-12-14 22:03
co to znaczy dołączyć kompilator do projektu? kompilator kompiluje projekt - gośćabc 2014-12-14 21:57
Chodzi mi o to, że gdyby np. w programie byłby edytor tekstu, to tekst napisany w nim, byłby zapisany i potem skompilowany. Nie, nie piszę IDE ;p - ProCasher 2014-12-14 22:01

Pozostało 580 znaków

2014-12-14 21:58
0

visual studio express edition, dev c++

Pokaż pozostałe 2 komentarze
To są środowiska (IDE), nie kompilatory. Środowiska używają różnych narzędzi, w tym kompilatorów; Ale same nimi nie są. - spartanPAGE 2014-12-14 22:29
Visual Studio C++ to IDE które korzysta z kompilatora cl.exe, dev c++ to "IDE" które korzysta z kompilatora gcc (to chyba się dało zmienic przy odrobienie kombinowania, ale IMO lepiej zmienic IDE) - msm 2014-12-15 09:43
@MSM: "vs express" można rozumieć jako kompilator bo CL nie występuje samodzielnie. Tym różni się od GCC. Tak samo można powiedzieć "kompilator C++ builder". - vpiotr 2014-12-15 09:49
No VS jest bardziej jednoznaczne. Ale za to można używać kompulatora C++ intela który integruje się z Visual Studio, więc precyzyjniej przy rozmowie o kompilatoracj jest powiedzieć cl (imo). - msm 2014-12-15 10:00
@MSM: zgoda, z tą drobną różnicą że VS express nie integruje się z intelem (AFAIK). https://software.intel.com/en[...]crosoft-visual-studio-express - vpiotr 2014-12-15 10:13

Pozostało 580 znaków

2014-12-14 22:10
0

no ale kompilować pliki możesz za free bez ide nie wiem ocb, może się nie znam

Pozostało 580 znaków

2014-12-14 22:16
1

no ale kompilować pliki możesz za free bez ide nie wiem ocb, może się nie znam

To rozwinę temat.
Ma to być coś na wzór silnika do gry, taki pseudo-framework (nic podobnego do Unity, ani do biblioteki). I chce, by użytkownik
"silnika", mógł kompilować pliki .cpp kompilatorem, który jest zawarty w programie.
Dlatego szukam kompilatora, który będzie miał odpowiednią licencję.

Fajny patent, sam o tym kiedyś myślałem. - spartanPAGE 2014-12-14 22:18

Pozostało 580 znaków

2014-12-14 22:17
4

Patrzyles na Clang/LLVM http://clang.llvm.org/ ?

Jeszcze nie, ale jutro zobaczę. - ProCasher 2014-12-14 22:19

Pozostało 580 znaków

2014-12-14 22:23
1

Ma to być coś na wzór silnika do gry, taki pseudo-framework (nic podobnego do Unity, ani do biblioteki). I chce, by użytkownik
"silnika", mógł kompilować pliki .cpp kompilatorem, który jest zawarty w programie.

Takie rzeczy rzadko robi się w .cpp, są języki specjalnie zaprojektowane do wykorzystania w ramach „silnika do gry”, np. Lua.

Pozostało 580 znaków

2014-12-15 07:10
0

Czyli wg. ciebie użytkownik ma mieć możliwość pisania tylko w Lua?
I wtedy nie będę przypadkiem musiał napisać jakiejś biblioteki w Lua?
Przepraszam, ale z Lua MIAŁEM do czynienia,
jednak niewiele.
Edit:
Dobra już wiem o co chodzi z Lua.
Może użyję Lua, ale jeszcze zobaczę.

edytowany 3x, ostatnio: ProCasher, 2014-12-15 07:34

Pozostało 580 znaków

2014-12-15 07:21
0

Zobacz sobei jak jest instalowany WiresharK i biblioteka PCAP z nim powiazana, moze to jest dobre rozwiazanie?
A na Linuxie wystarczy ze odpowiednio pakiet zrobisz to sobie np. gcc dociagnie.

Pozostało 580 znaków

2014-12-15 09:52
0

Chyba nie znam silnika ktory by wykorzystywal jezyk w ktorym zostal napisany.

lista silnikow ktore wykorzystuja np lua

http://stackoverflow.com/ques[...]ood-game-engine-that-uses-lua

Pozostało 580 znaków

2014-12-15 10:08
0

Można zrobić to w C ale to będzie raczej droga przez mękę:
http://www.autohotkey.com/boa[...]grams-from-ahk-wo-temp-files/

Najlepiej włączyć obsługę jakiegoś skryptu:

Można też użyć języków z maszyną wirtualną:

edytowany 1x, ostatnio: vpiotr, 2014-12-15 10:18

Pozostało 580 znaków

2014-12-15 11:18
kq
0

Zamiast dołączać kompilator możesz po prostu powiedzieć jaki mają sobie ściągnąć i tyle (a jak api w C to może być dowolny) - tak robi np. MATLAB.


Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0