C++ czyszczenie sceny

Odpowiedz Nowy wątek
2014-12-13 17:48
Wielki Pomidor
0

Chcę zrobić tak że jeżeli wybiorę start gry to wszystko co było na ekranie usunie się.

Pozostało 580 znaków

2014-12-13 17:52
1
#include <cstdlib>
system( "cls" )
edytowany 1x, ostatnio: Min0s, 2014-12-13 17:53

Pozostało 580 znaków

2014-12-13 17:55
Wielki Pomidor
0

Dzięki

Pozostało 580 znaków

2014-12-13 19:11
0

Jeśli będziesz musiał czyścić ekran gry co klatkę,

system("cls")

może spowodować migotanie (u mnie tak było). Dlatego, jeśli mapa gry zawsze ma tą samą wielkość, możesz rysować na niej (zamalowując starą). W tym celu dodajesz bibliotekę windows.h i wstawiasz linijkę przesuwającą kursor pisania na początek:

SetConsoleCursorPosition( GetStdHandle( STD_OUTPUT_HANDLE ), zero);

Przy czym zero to obiekt typu COORD (typ z windows.h), który określa koordynaty 0,0.

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0