Chińczyk, pola docelowe

0

Witam,
piszę mały projekcik, mianowicie jest to chińczyk. Wszystko ładnie pięknie idzie, jednak pojawia się problem. Nie mam za bardzo pomysłu jak uporać się z polami docelowymi(kompletnie brak mi pomysłu). Chodzi o to, że mam już poruszanie po planszy , jednak nie za bardzo wiem jak dodać wchodzenie do końcowej bazy oraz by zakończyć grę. Może ktoś pisał coś podobnego i może pomóc? Piszę w SDL.

Dzięki z góry za pomoc.

0

Możesz np zliczać pola, które przeszedłeś i jak licznik będzie miał więcej niż liczba pól na całym "okręgu" to wsadzasz pionka do bazy.
Czyli gdy wyjdzie z domku pionek to ma licznik = 0. I załóżmy, że wyrzucał kostką liczby: 3, 2,6,1. Z każdym wyrzuceniem przesuwasz go i dodajesz do licznika liczbę pól czyli licznik teraz będzie miał 0 + 3 + 2 + 6 + 1 = 12. I załóżmy, że "okrąg" ma 40 pól i teraz na liczniku masz 37 i wyrzucasz 5. Czyli licznik ma 37+5=42. 42 jest większe od 40, więc wsadzasz pionka do bazy.
Jedno z pewnie wielu rozwiązań :)

0

Ja bym dodał pętlę która by sprawdzała

if(licznik+rzut == 40)

pamiętam, że wg zasad gry, zęby wejść do bazy trzeba wyrzucić brakującą ilość oczek ;)

0
...
while(licznik < 40)
...
cin >> il_oczek;
...
   if(licznik+il_oczek == 40)
      {cout << "Brawo! Wygrałeś";
       break;}
   else {cout << "Rzuć jeszcze raz..";
           continue;}

Nie wiem jak rozpisał ogólny program ale to jest moja myśl w tej kwestii :) można powiedzieć zarys. Oczywiście trzeba go podreperować w stosunku do kodu tej gry :) mam nadzieję, że rozumiecie moją myśl ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1