Witam, mam zadanko następujące, czy możecie mi wytłumaczyć jak je zrobić?
Policz pole wielokąta
Wejście
W pierwszej linii wejścia znajduje się ilość wierzchołków, następnie podane są wierzchołki w kolejności dodatniej (tzn przeciwnie do ruchu wskazówek zegara). Współrzędne Y będą na pewno nieujemne.
Wyjście
Wypisz jedną liczbę oznaczającą pole wielokąta. Błąd ma być nie większy od 10^(-8).
Przykład
Dla danych wejściowych
4
1.0 1.0
2.0 1.0
2.0 2.0
1.0 2.0
poprawną odpowiedzią jest
1.00000
lub
1.00000000000007
Mam napisany program który liczy pole trójkąta, kolega powiedział mi że w nim trzeba dopisać jakąś pętle ale za bardzo nie wiem jak to zrobić :(
#include<iostream>
#include<cstdio>
#include<cstdlib>
using namespace std;
int main()
{
cout.setf(ios::fixed, ios::floatfield);
cout.precision(1);
float argumenta, wartosca, argumentb, wartoscb, argumentc, wartoscc;
cin>>argumenta>>wartosca>>argumentb>>wartoscb>>argumentc>>wartoscc;
float abx;
abx=(((argumentb-argumenta)*(wartoscc-wartosca))-((argumentc-argumenta)*(wartoscb-wartosca)))/2;
if(abx<0)
{
abx=abx*(-1);
cout<<abx<<"\n";
}
else
cout<<abx<<"\n";
system("pause");
return 0;
}