własny operator new

0

Cześc ;)
Kilka pytań:

  1. W jakich sytuacjach warto rozważyć pisanie własnego new?
  2. Jak się do tego zabierać, aby poprawić wydajność?
  3. W książce mam taki przykład:
class Thing{
private:
    static Pool pool;
public:

inline void* operator new(size_t size){
    assert(size < sizeof(Thing));
    return pool.alloc();
        
}

inline void operator delete(void* v){
pool.free(v);
}

Pool Thing::pool(sizeof(Thing));

Stąd widać, że wszystko spychamy na klasę Pool? Ale jak klasa Pool miałaby wyglądać już napisanie nie jest ;). Zatem chciałbym sam pogłówkować.
4. Czyżby free z klasy Pool to miałoby być zwykłe delete? Jeżel tak, to co zyskujemy? Jeżeli nie, to jak inaczej?
5. Jak zabrać się za alokację? Niby mogę napisać zaalokowanie pamięci? Ale popatrzmy, że operator new mam za zadanie poza przydzieleniem pamięci, konstrukcję obiektu?
Nie mam pojęcia jak mam napisać alloc tak, żeby ten jeszcze konstruował obiekt odpowiedniego typu? Bo jeżeli będę zwracał tylko wskaźnik do pamięci, to co to za operator new?

1

Do poczytania na wieczór: placement new

1

Ad 1. Np kiedy obiekty non stop przydzielane i zwalniane.
Ad 2. Pool przydziela fragmenty po np 10 tyś obiektów typu Thing, trzyma mapę zajętości w postaci tablicy bitowej.
Ad 3. Czytaj książkę dalej lub popatrz jak zrobione w STL http://www.cplusplus.com/reference/memory/allocator/
Ad 4. Odznaczenie w mapie bitowej, jak wszystko zwolnione to delete całego obszaru na 10 tys.
Ad 5. Operator new ma przydzielić pamięć, konstruktor wywoła się automagicznie.

0

Ad 2. Pool przydziela fragmenty po np 10 tyś obiektów typu Thing, trzyma mapę zajętości w postaci tablicy bitowej.

Czyli po prostu to jest realizacja wzoraca ObjectPooling?

Ad 5. Operator new ma przydzielić pamięć, konstruktor wywoła się automagicznie.

Rozumiem, że nawet jeżeli sam przeciążyłem operator new() to wtedy też jest wywoływany konstruktor?

Do poczytania na wieczór: placement new

Co to ma do moich pytań? :)

3

Generalnie wg. mnie jeśli nie robisz jakiś dziwnych pomiarów w swojej aplikacji to lepiej nie korzystać, a jak już koniecznie chcesz poprawić wydajność w tym akurat miejscu to placement new tak jak @Shalom doradził

1

Ad5. W literaturze anglojęzycznej istnieją 2 twory: new operator i operator new, nie wiem jak zostały przetłumaczone na polski.
Jak masz kod int* x = new int; to wywołujesz new operator, który robi 2 rzeczy:

  1. Alokuje pamięć za pomocą operator new
  2. Wywołuje konstruktory obiektów, które mają być tworzone na tamtym obszarze pamięci
    Tego zachowania new operator nie możesz zmienić, natomiast możesz przeciążać operator new, żeby lepiej zaalokować pamięć dla swoich obiektów. Czyli możesz zmienić tylko punkt 1)
0

Rozumiem, że:

  1. Podczas użycia new operator dzieją się dwie rzeczy:
    a) przydzielana jest pamięć za pomocą operator new. I ten jest albo domyślnie zdefiniowany albo zdefiniowany przez nas.
    b) w dalszej kolejności zachodzi konstrukcja obiektów.

Odrębną rzeczą jest placement new, które działa tak:
a) jako, że dostaje adres zaalokowanej pamięci zachodzi tylko konstrukcja obiektów

Dobrze myślę?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1