Witam... Chciałbym zrobić prosty program do animacji... niestety nie wiem jak to zrobić w c++.
Jakiej biblioteki powinienem się nauczyć?Czy allegro będzie działać czy muszę zapoznać się z inną biblioteką graficzną?
Niestety w google nie znalazłem żadnej pomocy...
W C++ Builderze to kilka sekund pracy.
http://www.videolan.org/vlc/
zwykły c++ z bibliotekami nie builder
Nie ma tak, zawsze musisz albo użyć jakieś biblioteki albo zacząć wyważać otwarte drzwi.
Jakiej biblioteki powinienem się nauczyć?
na przykład Qt lub WinApi
Myślę po prostu, że chodzi ci tylko o to, że nie chcesz pracować w IDE z wbudowanym interfejsem graficznym do budowania okien dla C++, a napisać to odręcznie i tak później będziesz używał pierwszej opcji, ale fajnie zobaczyć jak działa druga opcja
W Winapi robisz okienko dodajesz batony nagrywanie stop tworzysz kontekst kolejne batony do rysowania po kontekście piszesz jakieś narzędzie do ruszania narysowanymi kreskami implementujesz przycisk nagrywanie stop robisz zapis do pliku w własnym formacie piszesz do programu odtwarzacz animacji którzy będzie wyciągał z pliku info i robił potrzebne rzeczy na kontekście.
Problem może być tu tylko z przeciąganiem kresek aby powstała animacja, chyba że myślisz o sposobie jak się robiło za młodych lat 100 małych karteczek rysujesz coś na tym na każdej z osobna obwijasz gumką i szybko puszczasz(oczywiście opcja z przeciąganiem kresek działa tak samo z tą różnicą, że karteczki tworzą się same a my tylko poruszamy odpowiednimi elementami na jednej karteczce).
P.S. Allegro nie używałem, ale wiem po opisach, że i przy jego użyciu to zrobisz, mniej fachowo bo to biblioteka głównie do prostych gierek 2D, ale kto na to patrzy.
niestety chodzi mi o program składający film z obrazków... a allegro miał robić te obrazki...
nie wiem jakiej biblioteki użyć do robienia filmów w formacie mp4
ffmpeg. nawet z konsoli Ci zrobi jak Ci się nie chce pisać kodu do obsługi tego ;) http://www.ffmpeg.org/faq.html#How-do-I-encode-single-pictures-into-movies_003f
Dobra, jak własny i może być dependency na ffmpeg, to z ffmpeg libavcodec i libavformat + dokumentacja i przykłady na http://www.ffmpeg.org/doxygen/trunk/index.html