Projektowanie klas w grze RPG

0

Hej! Chce napisać prostą grę RPG. Póki co chce zrobić tylko kartę postaci i questy. Nie wiem jak do końca zaprojektować klasy.
Pierwszy pomysł jaki mi wpadł do głowy to stworzyć klasę postać, która będzie miała zmienne typu imie,lvl itd, oraz metody lvlUp.
Druga klasa to dziennik, która będzie miała treść zadania, czas wystartowania/końca, exp. Zastanawiam się jak to rozwiązać. Czy klasa dziennik ma dziedziczyć po klasie postać? Postać ma być tylko jedna, a questów ma być wiele. Jak zrobić, żeby metody z obiektów dziennika odnosiły się tylko i wyłącznie do obiektu klasy postać? Strukturalnie mogę to zrobić bez problemu. Jednak chce to zrobić obiektowo i nie mogę sobie za bardzo tego wyobrazić. Może stworzyć dwie oddzielne klasy. W klasie postać będzie metoda która będzie gromadziła obiekty dziennika?
Liczę na jakąś dyskusję na ten tema.
Pozdrawiam.

0

Czy klasa dziennik ma dziedziczyć po klasie postać?

A czy dziennik to postać? Raczej nie.

Jak zrobić, żeby metody z obiektów dziennika odnosiły się tylko i wyłącznie do obiektu klasy postać?

Ale że co?
void Quest::nazwametody(Hero hero)

W klasie postać będzie metoda która będzie gromadziła obiekty dziennika?

Lepiej byłoby to zrobić w głównej klasie gry/poziomu/jak tam masz to zaprojektowane.

0

Gra będzie miała bardzo prostą postać. Nie będzie poziomów. Będzie tylko jeden gracz, będzie miał misje do wykonania a po wykonaniu misji będzie otrzymywał doświadczenie i ewentualnie podnosił swój lvl.
A czy metoda klasy może powoływać do życia nowy obiekt zupełnie innej klasy?

0

A czy metoda klasy może powoływać do życia nowy obiekt zupełnie innej klasy?

Dlaczego miałaby nie móc? nazwa_klasy foo = new nazwa_klasy(parametry); i wsio.

0

@MonkiKong http://ideone.com/KtkpDa
prymitywny przyklad

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1