Witajcie, chciałem pobawić sie nowym openglem (3.3+), zbudowałem i zainstalowałem glfw3, kompiluje go poleceniem
g++ opengl.cpp -o opengl -L/usr/X11/lib -L/usr/local/lib -I/usr/local/include/GLFW -lGL -lGLU -lglfw3 -lXxf86vm -lXrandr -lpthread -lXi -lm -lXcursor -lGLEW -lX11 -lrt
Kompilacja przebiega bez żadnych błędów.
Kod pochodzi ze stronki glfw, tutoriale z http://www.opengl-tutorial.org/beginners-tutorials/tutorial-1-opening-a-window/.
Oto kod
int main(void)
{
GLFWwindow* window;
/* Initialize the library */
if (!glfwInit())
return -1;
/* Create a windowed mode window and its OpenGL context */
window = glfwCreateWindow(640, 480, "Hello World", NULL, NULL);
if (!window)
{
glfwTerminate();
return -1;
}
/* Make the window's context current */
glfwMakeContextCurrent(window);
/* Loop until the user closes the window */
while (!glfwWindowShouldClose(window))
{
/* Render here */
/* Swap front and back buffers */
glfwSwapBuffers(window);
/* Poll for and process events */
glfwPollEvents();
}
glfwTerminate();
return 0;
}
Niestety nie pokazuje się żadne okno (Oprócz okienka konsoli zawieszonego w pętli), chciałbym pouczyć się tych VBO,Shaderów i innych cudów (wcześniej starego opengla troche się uczyłem, lecz funkcja glVertex już mi sie przejadła :D ) ale niestety glfw nie chce sie uruchomić.