Okno GLFW3 pod Linuxem, kompiluje sie, lecz nie uruchamia.

0

Witajcie, chciałem pobawić sie nowym openglem (3.3+), zbudowałem i zainstalowałem glfw3, kompiluje go poleceniem
g++ opengl.cpp -o opengl -L/usr/X11/lib -L/usr/local/lib -I/usr/local/include/GLFW -lGL -lGLU -lglfw3 -lXxf86vm -lXrandr -lpthread -lXi -lm -lXcursor -lGLEW -lX11 -lrt
Kompilacja przebiega bez żadnych błędów.
Kod pochodzi ze stronki glfw, tutoriale z http://www.opengl-tutorial.org/beginners-tutorials/tutorial-1-opening-a-window/.
Oto kod

int main(void)
{
    GLFWwindow* window;

    /* Initialize the library */
    if (!glfwInit())
        return -1;

    /* Create a windowed mode window and its OpenGL context */
    window = glfwCreateWindow(640, 480, "Hello World", NULL, NULL);
    if (!window)
    {
        glfwTerminate();
        return -1;
    }

    /* Make the window's context current */
    glfwMakeContextCurrent(window);

    /* Loop until the user closes the window */
    while (!glfwWindowShouldClose(window))
    {
        /* Render here */

        /* Swap front and back buffers */
        glfwSwapBuffers(window);

        /* Poll for and process events */
        glfwPollEvents();
    }

    glfwTerminate();
    return 0;
}

Niestety nie pokazuje się żadne okno (Oprócz okienka konsoli zawieszonego w pętli), chciałbym pouczyć się tych VBO,Shaderów i innych cudów (wcześniej starego opengla troche się uczyłem, lecz funkcja glVertex już mi sie przejadła :D ) ale niestety glfw nie chce sie uruchomić.

0

Problem rozwiązany.
po prostu użyłem GLUTa, mimo że troche stary jest, ale narazi jest w miare wygodny.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1