zadanie, Thinking

0

Cześć :)
Mamy takie zadanie:

#include <iostream>
#include <string>
using namespace std;

class Pet {
  string pname;
public:
  Pet(const string& petName) : pname(petName) {}
  virtual string name() const { return pname; }
  virtual string speak() const { return ""; }
};

class Dog : public Pet {
  string name;
public:
  Dog(const string& petName) : Pet(petName) {}
  // New virtual function in the Dog class:
  virtual string sit() const {
    return Pet::name() + " sits";
  }
  string speak() const { // Override
    return Pet::name() + " says 'Bark!'";
  }
};

int main() {
  Pet* p[] = {new Pet("generic"),new Dog("bob")};
  cout << "p[0]->speak() = "
       << p[0]->speak() << endl;
  cout << "p[1]->speak() = "
       << p[1]->speak() << endl;
//! cout << "p[1]->sit() = "
//!      << p[1]->sit() << endl; // Illegal
} ///:~

W powyższym programie uczyń wszystkie składowe klasy Pet metodami czysto wirtualnymi, ale utwórz definicję funkcji name(). Popraw odpowiednio klasę Dog, wykorzystując definicję funkcji name() zawartą w klasie name().
Nie rozumiem tego zadania?
Jak funkcja może być jednocześnie czysto wirtualna i mieć definicję?

1

Może być czysto wirtualna i mieć definicję. Jeśli jednak jest czysto wirtualna to musi być przesłonięta w klasie dziedziczącej z tej klasy (żeby klasa dziedzicząca nie była abstrakcyjna).

0

Może być czysto wirtualna i mieć definicję.

Podaj mi jakiś przykład, proszę ;)

0

Zgodnie z wklejonym wyżej linkiem - I'm surprised.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1