visual c++ kolorowanie pixeli, ścian

0

Witam
Narysowałem w visual c++ sześcian i teraz chciałbym pokolorować jego ściany, te które są widoczne.
Tylko nie wiem jak to zrobić. Jak malować w wyznaczonym obszarze, na danej ścianie sześcianu.
Rysuje sześcian w pictureBox, jest jakaś funkcja setpixel ale nie wiem kompletnie jak ją narysować.
Jeśli mam wrzucić cały plik projektu proszę pisać.

Poniżej kod

#pragma once
#include <math.h>
#include <cmath>
namespace kwadrat {

	using namespace System;
	using namespace System::ComponentModel;
	using namespace System::Collections;
	using namespace System::Windows::Forms;
	using namespace System::Data;
	using namespace System::Drawing;

	/// <summary>
	/// Summary for Form1
	/// </summary>
	public ref class Form1 : public System::Windows::Forms::Form
	{
	public:
		Form1(void)
		{
			InitializeComponent();
			//
			//TODO: Add the constructor code here
			//
		}

	protected:
		/// <summary>
		/// Clean up any resources being used.
		/// </summary>
		~Form1()
		{
			if (components)
			{
				delete components;
			}
		}
	private: System::Windows::Forms::Button^  button1;
	protected: 
	private: System::Windows::Forms::PictureBox^  pictureBox1;

	private:
		/// <summary>
		/// Required designer variable.
		/// </summary>
		System::ComponentModel::Container ^components;

#pragma region Windows Form Designer generated code
		/// <summary>
		/// Required method for Designer support - do not modify
		/// the contents of this method with the code editor.
		/// </summary>
		void InitializeComponent(void)
		{
			this->button1 = (gcnew System::Windows::Forms::Button());
			this->pictureBox1 = (gcnew System::Windows::Forms::PictureBox());
			(cli::safe_cast<System::ComponentModel::ISupportInitialize^  >(this->pictureBox1))->BeginInit();
			this->SuspendLayout();
			// 
			// button1
			// 
			this->button1->Location = System::Drawing::Point(13, 13);
			this->button1->Name = L"button1";
			this->button1->Size = System::Drawing::Size(75, 23);
			this->button1->TabIndex = 0;
			this->button1->Text = L"Rysuj";
			this->button1->UseVisualStyleBackColor = true;
			this->button1->Click += gcnew System::EventHandler(this, &Form1::button1_Click);
			// 
			// pictureBox1
			// 
			this->pictureBox1->BackColor = System::Drawing::Color::White;
			this->pictureBox1->Location = System::Drawing::Point(94, 13);
			this->pictureBox1->Name = L"pictureBox1";
			this->pictureBox1->Size = System::Drawing::Size(676, 537);
			this->pictureBox1->TabIndex = 1;
			this->pictureBox1->TabStop = false;
			// 
			// Form1
			// 
			this->AutoScaleDimensions = System::Drawing::SizeF(8, 16);
			this->AutoScaleMode = System::Windows::Forms::AutoScaleMode::Font;
			this->ClientSize = System::Drawing::Size(782, 553);
			this->Controls->Add(this->pictureBox1);
			this->Controls->Add(this->button1);
			this->Name = L"Form1";
			this->Text = L"Form1";
			(cli::safe_cast<System::ComponentModel::ISupportInitialize^  >(this->pictureBox1))->EndInit();
			this->ResumeLayout(false);

		}
#pragma endregion
	private: System::Void button1_Click(System::Object^  sender, System::EventArgs^  e) {
		Pen^ pioro = gcnew Pen(System::Drawing::Color::Red);
		Graphics^ grafika=pictureBox1->CreateGraphics();
		pictureBox1->Refresh();
		int a1, a2, b1, b2, c1, c2;
		a1=128;
		a2=468;
		b1=96;
		b2=288;
		c1=384;
		c2=192;
        float X [9];
        float Y [9];
        float f;
        f=1;
        float teta;
    
        //teta=M_PI/6;
		teta=3.14/6;
        X[1]=a1+c1*f*cos(teta);
        Y[1]=b1+c1*f*sin(teta);

        X[2]=a2+c1*f*cos(teta);
        Y[2]=b1+c1*f*sin(teta);

        X[3]=a2+c1*f*cos(teta);
        Y[3]=b2+c1*f*sin(teta);

        X[4]=a1+c1*f*cos(teta);
        Y[4]=b2+c1*f*sin(teta);

        X[5]=a1+c2*f*cos(teta);
        Y[5]=b1+c2*f*sin(teta);

        X[6]=a2+c2*f*cos(teta);
        Y[6]=b1+c2*f*sin(teta);

        X[7]=a2+c2*f*cos(teta);
        Y[7]=b2+c2*f*sin(teta);

        X[8]=a1+c2*f*cos(teta);
        Y[8]=b2+c2*f*sin(teta);
        int i;
        for ( i=1; i<=8; i++)
        {
            X[i]=X[i]-2*a1;
            Y[i]=Y[i]-2*b1;
        }   
		grafika->DrawLine(pioro,X[1],Y[1],X[2],Y[2]);
		grafika->DrawLine(pioro,X[2],Y[2],X[3],Y[3]);
		grafika->DrawLine(pioro,X[3],Y[3],X[4],Y[4]);
		grafika->DrawLine(pioro,X[4],Y[4],X[1],Y[1]);
		grafika->DrawLine(pioro,X[6],Y[6],X[7],Y[7]);
		grafika->DrawLine(pioro,X[7],Y[7],X[8],Y[8]);
		grafika->DrawLine(pioro,X[8],Y[8],X[5],Y[5]);
		grafika->DrawLine(pioro,X[5],Y[5],X[6],Y[6]);
		grafika->DrawLine(pioro,X[1],Y[1],X[5],Y[5]);
		grafika->DrawLine(pioro,X[2],Y[2],X[6],Y[6]);
		grafika->DrawLine(pioro,X[4],Y[4],X[8],Y[8]);
		grafika->DrawLine(pioro,X[3],Y[3],X[7],Y[7]);
		}
	};
}


0

Zamiast linii rysuj wielokąty.

0

Tylko jak sprawdzać, która ściana jest z przodu, a która z tyłu, by wiedzieć gdzie kolorować?

0

Dla sześcianu najpierw rysujesz bok który zawiera najdalszy od obserwatora punkt.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1