Gra typu Monopoly (Połączenie sieciowe)

0

Witam.
Mam pytanie odnośnie tworzenia połączenia sieciowego. Będę pisał gre typu Monopoly, ale musi mieć ona możliwość gry przez sieć. Nigdy jeszcze nie spotkałem się z czymś takim, (możliwe że będę tworzył grę w QT). Czy moze mi ktoś powiedzieć coś o połączeniu sieciowym w takiej grze. Powiem jeszcze że będzie ona w 2D. Czy połączenie sieciowe musze planować już od początku ? Czy mogę się nim martwić na koniec napisania gry ?

0

Możesz na początku napisać grę, która pozwoli na rozgrywkę z botami ewentualnie graczami na tym samym komputerze. A następnie po prostu dodać opcję grania przez sieć.

Jeśli chodzi o bibliotekę Qt to posiada ona już odpowiednie klasy do obsługi połączeń TCP co powinno bardzo ci pomóc przy tworzeniu gry. Ale warto także zapoznać się troszeczkę z teoretyczną wiedzą oraz popatrzeć jak taki kod wygląda już w gotowych projektach (przykład z oficjalnej strony: http://qt-project.org/doc/qt-4.8/network-network-chat.html).

0

A jeżeli chodzi o biblioteke SFML ? Bo teraz czytam i okazuje się że do gier 2D jest ona bardzo dobra i przyjazna. Chciałbym najpierw napisać jakis mniejszy programik, bo potrzebuje dobrego zrozumienia działania na klasach. Czy ktos może coś polecić, albo wymyśleć mi jakiś program do przećwiczenia ?

0

Jeśli chodzi o bibliotekę SFML to na oficjalnej stronie jest całkiem ładnie pokazane i wytłumaczone jak obsługiwać połączenia TCP/UDP - http://www.sfml-dev.org/tutorials/2.1/network-socket.php i http://www.sfml-dev.org/tutorials/2.1/network-packet.php.

0

Mam jedynie problem z dodaniem biblioteki SFML'a do Code Blocks 13.12 . Robie zgodnie z ich tutkiem na stronie i nawet z yt. Ale ciągle wyskakuje 2 errory. _gxx personality_v0 i _Unwind Resume.

0

OK. Problem z SFML już rozwiązany.
Mam do Was ostatnią prośbę. Czy mozecie podsunąć jakieś tutoriale, do pisania łatwych programów obiektowo ? Bo chciałbym przeciwczyc przed pisaniem gry typu Monopoly, obiektowe pisanie.
Z góry dzięki

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1