Protokół internetowy

0

Witam. Mam już za sobą kilka prostych gier. Kolejnym moim celem w nauce c++ jest napisanie prostej gry sieciowej. Zastanawiam się jaki protokół internetowy wybrać, tcp czy udp i dlaczego? W czym było by mi łatwiej zacząć?

1

Prawdopodobnie TCP.

W specyficznych przypadkach gier real-time dobrze wykorzystane UDP mogłoby być lepsze, ale nie zastanawiałbym się nad tym na początku.

Dlaczego:

  • TCP działa.
  • UDP jest szybsze.

To znaczy że:

  • wszystkie pakiety TCP jakie wyślesz dojdą, i wszystkie dojdą w dobrej kolejności.
  • datagramy które wyślesz za pomocą UDP mogą 1) zniknąć i nigdy nie dojść do celu 2) dojść w zupełnie innej kolejności. Główną zaletą jest to że ma mniejszy narzut niż TCP.

W przypadku większości gier, bardziej korzystne jest jednak użycie TCP.

0

Polecam poczytac o przypadkach kiedy TCP jest szybsze od UDP

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1