MinGW jak się w tym połapać :/ (+ rożne środowiska)

0

Witam.

Właśnie zaczynam a raczej staram się zapoznać z tematem dot. MinGw, zupełnie nie mogę się połapać w tym bajzlu, narypało się tego jak psów.

Generalnie chodzi mi o to żeby zapoznać się z tym - co jest do czego, błądzę już dwa tygodnie (nooo oprócz tego poznaję Code::Blocks i SFML) po internecie ale nic Mi tu się kupy nie trzyma.

Czytałem różne poradniki kursy ale to wszystko przedstawia tylko jedno konkretne rozwiązanie.
Nie chodzi mi doraźne rozwiązanie pojedyńczego problemu, zależy mi na konkretnym poznaniu MinGW, i ogarnięciu jako całość (chcę tworzyć soft na zlecenie).
Obecnie przeglądam www.mingw.org ale praktycznie to co tam jest to rzeczy które na tym etapie kompletnie mnie nie interesują (tzn. jakieś szczegóły itp.) albo rzeczy których można się domyślić samemu.

Jakieś porzyteczne linki i porady mile widziane:)

0

Ale o co chodzi? Wy daje mi się że powinieneś się zapoznawać z samym językiem, bibliotekami do niego i technikami programowania / algorytmami a nie samym MinGW.

0

Zgadzam sie z postem powyżej, lepiej pogrzeb w dokumentacji SFMLa, imho wydaje mi sie że wystarczy Ci tych kilka tutków na stronie sfmla bo to naprawde dosć prosta biblioteka.

0

Nad tym pracuję na bieżąco, c/c++ znam (aktualnie mam zamiar mielić STL-a), z bibliotek poznaję właśnie SFML i OpenGL z IDE poznaję od jakichś 2 tygodni do tego Code::Blocks no ale to wszystko to pikuś.

Dusi mnie to że muszę się męczyć z kompilatorami np. podpinanie pod środowiska (Code::Blocks z którym nad aktualnie pracuję sprawia przyzwoite wrażenie).

Przykład jednostkowy (ale w tym wypadku Code::Blocks):
Chciałem dopiąć do niego MinGW64 zamiast domyślnego 32bit ale z tego co widzę kompilator mogę zmienić globalnie a nie indywidualnie dla każdego projektu a mam już wpięte projekty pod tą konkretną wersję kompilatora i wolę go nie zmieniać żeby sobie czegoś nie pokopać w tych projektach.

Poza tym znalazłem różne wersje kompilatorów np.
z jednej strony wziąłęm np. mingw-w64-bin-x86_64-20131209.7z z innej x86_64-4.8.2-release-win32-sjlj-rt_v3-rev0.7z.
Chciałbym np. ustalić czym się różnią te paczki - mało tego w żadnej paczce żadnego opisu do czego służy który plik brak jakiegokolwiek info (poza build-które daje tylko informację o ewaluacji) itp. naprawdę utrudniają życie. Kolejna ciekawostka to różnice w wersji kompilatorów typu jljl vs. tdm (???) itd... po prostu wielki chaos mam już totalny mentlik w głowie :(

Po prostu chcę mieć ogólne spojrzenie na całość, żebym jak najwięcej rzeczy robił samodzielnie bez ciągłego grzebania przez google (tego się da... tego się nie da itd.) rozwiązań jednostkowych - takie podejście może wystarcza w programowaniu rekreacyjnym, do tworzenia aplikacji na zlecenie potrzebuję bardziej gruntownego podejścia do tematu.

0

witaj, jak cię to denerwuje to programuj pod linuxem albo mac os-em. w visual c++ też jest możliwość wyboru aplikacja ma być kompilowana x86 lub x64.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1