GUI - Designer czy klepanie wszystkiego ręcznie?

0

Cześć, czy w projekcie powinno się konkretnie określić czy GUI pisze całkowicie w Designerze czy klepie wszystkie kontrolki ręcznie z poziomu kodu?
Czy dopuszczalne( pod względem estetyki, jakości ) jest mieszanie jednego z drugim? W tej chwili to co mogę robię z poziomu projektanta, moje rozszerzane klasy "promuje" z poziomu projektanta a dopiero to czego projektant nie umożliwia piszę w "kodzie".
Nie ukrywam że takie podejście jest dla mnie bardzo wygodne ale chciałbym się zapytać z jakiej opcji Wy korzystacie w pracy czy tez w swoich projektach?
Czy ma to większe znaczenie dla projektu czy jest to jedna z decyzji w stylu jakie IDE wybrać czyli mówiąc krótko osobiste preferencje?
Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam ;)

edit:: Nie wiem czy z rozpędu nie umieściłem tego w złej kategorii ;( Gdyby jednak tak było proszę o przeniesienie i przepraszam.

0

Qt ui designer miażdży wszystko, interakcja kodu z jego możliwościami jest bardzo wysoka, dodajesz kontrolkę, klikasz go to slot i piszesz swój kod w c++

naturalnie nie zaszkodzi, jeżeli dowiesz się co się kryje za tym wszystkim, ale jeżeli już to wiesz to po co się męczyć;

w pracy używam wyłącznie designera

0

Również używam wyłącznie Designera - szybko i przyjemnie.

0

@kotlar tylko że w przypadku aplikacji gdzie masz sporo niestandardowych wzorów nie wszystko możesz zrobić z Designera i później jest tak że część GUI masz w Designerze, część w kodzie i to mnie zastanawiało czy mogę to sobie tak dzielić bez konsekwencji.

0

Mnie w designerze denerwuje tylko jedno, zawsze szukam jak ustawić layout dla centralWidget. Zwykłe przeciągniecie kończy się tym, że layout wisi bezwładnie w oknie zamiast od razu doczepić się do centraWidget.

@emacs: Co do własnych widgetów, to zawsze wstawia się typ potomny, który znany jest Designerowi, a potem można zrobić "promote" do wymaganego typu: http://qt-project.org/doc/qt-4.8/designer-using-custom-widgets.html#promoting-widgets

0

@MarekR22 z mojego pierwszego postu ;)

W tej chwili to co mogę robię z poziomu projektanta, moje rozszerzane klasy "promuje" z poziomu projektanta

Już od jakiegoś czasu korzystam z "promowania" widgetów ;) co nie zmienia faktu że z tego co pamiętam to właśnie dzięki Tobie się o tym dowiedziałem więc... dzięki jeszcze raz ;)
Tylko że tak czy inaczej kod odpowiedzialny za GUI będzie podzielony na to co wygeneruje Designer powiedzmy w pliku "ui_mainwindow.h" i to o co wzbogacimy GUI w "promowanych" klasach. Na przykład część właściwości obiektu będzie nadana w Designerze a część bezpośrednio w kodzie.
Ale z tego co rozumiem mam się tym nie przejmować.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1