Witam
Poszukuję sprawnego i w miarę prostego sposobu na reprezentację drzewa w C++. Każdy węzeł może mieć wiele potomków. Program ma umożliwiać nieograniczone dodawanie elementów do drzewa. Problem polega na tym, że nie mogę raczej stworzyć sobie tablicy a trzeba to najlepiej jakoś rozwiązać strukturami i wskaźnikami na zmienne dynamiczne. Ciężko zatem upakować tu np macierz sąsiedztw. Pojawił się pomysł ze strukturami tworzonymi dynamicznie, z których jedna to węzeł a druga jakby pomiędzy węzłami ze wskaźnikami. Problem był jednak techniczny, bo były 2 struktury, których elementy były typów struktury tej drugiej :P kompilator ich nie widział. Nie mogę znaleźć żadnego sensownego sposobu na to.
Proszę o pomoc i :)
PS oto te powyższe struktury:
struct wezel
{
int ID;
string nazwa;
pomocnicza *wsk;
};
struct pomocnicza
{
wezel* dziecko;
wezel* rodzic;
pomocnicza* rodzenstwo;
};
dodanie znacznika <code class="cpp"> - Furious Programming