SDL, Renderer a Blit_Surface

0

Z tego co zrozumialem i wyczytalem to renderer uzywa GPU natomiast blit_surface uzywa CPU.
Bardziej chodzi mi o to gdzie mozna poczytac o takich rzeczach i jak to szukac? Wiem ze moge szukac pod "software rasterizer", ale moze znacie i polecacie jakies artykuly do tego?
Pozniej zamierzam(y) uzyc openGL do rysowania ;) Ale poki co chcialbym wiedziec wiecej jak rozpoznawac ktora technika rysowania na ekran jest lepsza (i kiedy)

up

0

Prędzej liczyłbym na odpowiedź tu: http://www.gamedev.pl/ ;)

1

Ciężko będzie Ci znaleźć informacje na ten temat względem SDL'a (rozumiem że masz na myśli tylko wykorzystywanie tego). Jest to ustosunkowane rozwojem tego liba, którego API w wersji 2.0 zostało zmodyfikowane pod kątem nowych możliwości względem wersji 1.2. To naturalna kolej rzeczy.

SDL Game Development:

Basic SDL drawing
SDL can use two structures to draw to the screen. One is the SDL_Surface structure, which contains a collection of pixels and is rendered using software rendering processes (not the GPU). The other is SDL_Texture; this can be used for hardware-accelerated rendering.

Zawsze należy używać wydajniejszej techniki, czyli z wykorzystaniem GPU.

btw. nie wiem czy aby na pewno zrozumiałem Twoje pytanie ;]

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1