Nie wyświetla się bitmapa

Odpowiedz Nowy wątek
2014-01-17 17:50
0

Uczę się sdl 1.2. Stworzyłem bitmapę 640 na 480, ale mi jej nie wyświetla. Bitmapę mam w katalogu razem z projektem i jest to napis. Co jest grane?
Kod:


#include <SDL/SDL.h>
SDL_Surface * ekran = NULL;
SDL_Surface * obraz = NULL;
int main( int argc, char * args[] )
{
    SDL_Init( SDL_INIT_EVERYTHING );
    ekran = SDL_SetVideoMode( 640, 480, 32, SDL_SWSURFACE );
obraz = SDL_LoadBMP("obrazek.bmp");
    SDL_BlitSurface(obraz,NULL,ekran,NULL);
    SDL_Flip( ekran );
    SDL_Delay( 2000 );
    SDL_Quit();
    SDL_FreeSurface( obraz );
    return 0;
}
Przyp. o istnieniu SDL 2.0 - spartanPAGE 2014-01-17 19:18
Wiem, że istnieje sdl 2.0, ale sęk w tym, że z sdl'em dopiero zaczynam, a ten kurs na cpp0x dotyczy 12. Dlatego zacząłem właśnie od tego starszego. Jak przerobie kurs 12 i trochę na nim poćwiczę, to się zainteresuję 2.0 O, a tak przy okazji, ciekawi mnie czy można łączyć z sdl'em biblioteki standardowe. - finito 2014-01-17 22:38
Ze wszystkim można łączyć wszystko. Nauka 1.2 mało ma się do 2.0; API jest po mocnych zmianach - spartanPAGE 2014-01-17 22:42
No ale tak czy siak cieżko jest znaleźć tut do 2.0 po polsku. A że na oczy nie widziałem do tej pory ani tego ani tamtego, to zaczynam od 12. Tak w ogóle, mam plan przestudiować wszystkie kursy, które są na cpp0x. Tzn. i z ciekawości i dla ambicji. Generalnie c++ to fajny język jest. - finito 2014-01-17 22:48

Pozostało 580 znaków

2014-01-17 17:58
0

Okej, już sobie poradziłem. Po prostu obrazek był nie w tym katalogu co trzeba.

właśnie chciałem ci to powiedzieć przed chwilą :D ale mnie wyprzedziłeś. Pewnie uruchamiałeś program przez środowisko i dałeś obrazek do folderu debug lub release a nie do folderu głównego projektu. - robcio 2014-01-17 18:02

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0