Początkujący i tablice

0

Mam takie oto zadanie: Napisz program, który wypełni tablicę o wymiarach 100x100 liczbami losowymi z przedziału 1..100 a następnie:
elementy o indeksach [parzysty] x [parzysty] zostaną zmodyfikowane o wartość „*10”

#include <iostream>      /*  */
#include <conio.h>
#include <stdlib.h>     /* srand, rand */
#include <time.h>       /* time */
using namespace std;
int main ()
{
  /*Inicjacja tablicy*/
  int table[100][100];	
  /* initialize random seed: */
srand(static_cast<unsigned int>(time(0)));
  /* generate secret number between 1 and 10: */


for(int a=0; a<=100; a++){
*(table+a) =1*a;
*(table+a)=rand() % 100 + 1;
}
for(int a=0; a<=100; a++){
/*printf(*(table+a)", ");
}

    }  
getch();
return 0;
}

Oprócz tego muszę wypisać schemat blokowy działania tegoż programu, jednak nie mam pojęcia jak on działa na chwilę obecną. Rozumiem, że w moim programie pętla for wypełnia komórki liczbami losowymi od 1 do 100? Proszę o pomoc, obecnie nie potrafię dojść do tego dlaczego to się nie kompiluje.

4

Czekaj, wtf, w czym Ty w ogóle piszesz? Jakieś C połączone z pseudo-C++ i składnią rodem z Mordoru; nie, nie, nie - tak się bawić nie będziemy.

0
zomfiresevenzero napisał(a):

... jednak nie mam pojęcia jak on działa na chwilę obecną.
To akurat bardzo proste, na chwilę obecną on nie działa.

zomfiresevenzero napisał(a):

... obecnie nie potrafię dojść do tego dlaczego to się nie kompiluje.
Przecież widać wizualnie, nie widzisz że wszystko po printf jest na czerwono.

zomfiresevenzero napisał(a):

Rozumiem, że w moim programie pętla for wypełnia komórki ...
Tablica dwuwymiarowa więc jedną pętlą się nie wykręcisz.

zomfiresevenzero napisał(a):

... a następnie elementy o indeksach [parzysty] x [parzysty] zostaną zmodyfikowane o wartość „*10”
I gdzie te pierożki głupia kretynko? (cytat z kawału)

0

Może dodam trochę wskazówek w przeciwieństwie do przedmówców, którzy chyba zapomnieli czasów kiedy sami zaczynali :)

  1. Nie musisz do komentarzy zawsze używać /* i */. Jeżeli tekst znajduje się w jednej linii to możesz "wykomentować" go dodając // przed tekstem.
  2. Co to w ogóle jest?..
  3. Licz wszystkie nawiasy { - otwierające oraz } - zamykające. Ma być ich ta sama liczba.
  4. Miałeś wykomentowaną linię odpowiadającą za "drukowanie" tych liczb w konsoli, dodatkowo został wykomentowany dalszy ciąg programu

Czyli usuń /* przed printf i walcz z następnymi błędami. Powodzenia.

0
Mormo napisał(a):

Może dodam trochę wskazówek w przeciwieństwie do przedmówców, którzy chyba zapomnieli czasów kiedy sami zaczynali :)

  1. Nie musisz do komentarzy zawsze używać /* i */. Jeżeli tekst znajduje się w jednej linii to możesz "wykomentować" go dodając // przed tekstem.
  2. Co to w ogóle jest?..
  3. Licz wszystkie nawiasy { - otwierające oraz } - zamykające. Ma być ich ta sama liczba.
  4. Miałeś wykomentowaną linię odpowiadającą za "drukowanie" tych liczb w konsoli, dodatkowo został wykomentowany dalszy ciąg programu

Czyli usuń /* przed printf i walcz z następnymi błędami. Powodzenia.

Nie no, pomińcie ten komentarz, przez przypadek tam wylądował. Kod jest cały kompilowany. Tylko mógłby mi ktoś powiedzieć w krokach co należy 'rozkazać' kompowi? Rozumiem, że w pierwszej kolejności jest deklaracja tablicy dwuwymiarowej o komórkach 100 na 100. Dalej dwie pętle. W pętli do tablicy dodawana jest randomowa liczba z przedziału od 1 do 100, to samo w drugiej pętli, tu też jest wyświetlana liczba, która została dodana do tych komórek. Jak więc wstawić do tablicy randomową liczbę?

 *(table+a)=rand() % 100 + 1;

To chyba odpada?

0

Napisz program, który wypełni tablicę o wymiarach 100x100 liczbami losowymi z przedziału 1..100 a następnie:
elementy o indeksach [parzysty] x [parzysty] zostaną zmodyfikowane o wartość „*10”.

Czytasz i robisz listę kroków:

Napisz program

Bez komentarza

który wypełni tablicę o wymiarach 100x100 liczbami losowymi z przedziału 1..100

Czyli:

  1. Stwórz tablice o wymiarach 100x100
  2. Wypełnij ją liczbami losowymi - przedział 1-100

elementy o indeksach [parzysty] x [parzysty] zostaną zmodyfikowane o wartość „*10”.

  1. Znajdź (najlepiej pętla - wydaje mi się, że to będzie najszybsze) wymienione wyżej indeksy
  2. Pomnóż ich wartość przez 10

O to chodziło?

0

Ty teraz pytasz o totalne podstawy.Znajdź dobry kurs programowania, w którym uzyskasz odpowiedzi na
te pytania po pierwszych kilku lekcjach! Wątek nadaję się bardziej do kategorii Newbie .

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1