Inicjalizacja zmiennych

0

Czy jest jakiś sposób, żeby w c++ nie inicjować 2 razy tych samych zmiennych? Mam na myśli takie coś, że deklaruję funkcję delta(int a, int b, int c){ciało} a następnie co? Czy muszę jeszcze w main'ie te zmienne zainicjować? Przecież to podwójna robota jest.

0

Trzy razy napisałeś int w delta(int a, int b, int c) to potrójna robota!

0

Jak nie piszę tych intów, to mi podkreśla, że parametry a,b i c są nieznane.

0

Myślałem że zrozumiesz ...
Nie musisz:

int main()
  {
   return !(cout<<delta(1,2,3)<<endl);
  }
0

Najmocniej przepraszam, ale dalej nie rozumiem twojego skrótu myślowego. Sory, po prostu wróciłem do nauki c++ po bardzo długiej przerwie.

0

Jak widzisz w main wywołałem twoją funkcje delta i nie zadeklarowałem żadnej zmiennej.
Więc odpowiedź na twoje pytanie: - "Czy jest jakiś sposób, żeby w c++ nie inicjować 2 razy tych samych zmiennych?" - jest - "Tak, jest sposób, po prostu je nie deklarować!"

0

Deklaruj sobie globalnie. Żadnej podwójnej roboty, ale uwierz, że jak nauczysz sie w c++ wiecej, to bedziesz wolał "podwójną robote".

0

Dzięki wielkie, już działajet. Jeszcze jedno: staram się korzystać ze stackoverflow albo z msdn, ale szukam bardziej usystematyzowanego źródła wiedzy o c++. Ostatnio korepetytor od algebry, który również programuje powiedział mi, że na msdn farmazony straszne wypisują, więc już zupełnie zgłupiałem.

Polecicie coś? A może któraś z tych książek np. thinking in c++ albo coś podobnego. Po prostu chce się tego języka w reszcie nauczyć.

0

Algorytmika - Wprowadzenie do algorytmów Cormena
C++ - Symfonia c++ STANDARD, zdecydowanie z następną czescią - Pasja C++

0

Okej, dzieki, o to mi chodziło.

0

To nie jest żadne podejście. Po prostu tak się wyraziłem i tyle. Poza tym wielu programistów twierdzi, że najwięcej się człowiek uczy pisząc. No to coś tam sobie piszę, ale jeśli znasz lepszy sposób, to się podziel.

0

@finito Niby to co mówisz jest prawdą. Ale co z tego, że będziesz pisał dużo kodu, jeśli nie znasz teorii? Pytasz się tak naprawdę o podstawy. I w każdym kursie, w którym są funkcje dowiesz się np o argumentach funkcji, i np, że te argumenty funkcji mogą mieć inną nazwę niż miały oryginalnie w głównym programie. I tak wg, że przekazujesz kopie do tej funkcji. Ale tego byś się dowiedział koło tematu wskaźników. Nawet pewnie nie wiesz, że taki program, przeważnie można wywoływać z parametrem i odbierać za pomocą tablicy wskaźnikowej. Zrozumienie tematu, następnie praktyka. Nie w odwrotnej kolejności.
A co do wątku głównego, autorowi tematu pewnie chodziło o wskaźniki. Fakt, nie będzie inicjował tej samej zmiennej. Ale czy to jest wygodne?

1

najwięcej się człowiek uczy pisząc

Nauka u kogos kto zna podstawy polega na rozwiazywaniu problemow wystepujacych w typowym sofcie, uzywanym na codzien. Nie polega to na "pisaniu kodu" w zadnym stopniu, a na mapowaniu pary problem-rozwiazanie w mozgu, zeby byc efektywniejszym w tym co sie robi - szybciej wynajdywac rozwiazanie nowego problemu, za pomoca klockow budulcowych, ktore juz mamy w glowie (W tej kwestii polecam prelekcje m.in. Slawomira Sobotki). Natomiast jesli nie ma pojecia sie o 90% konstrukcji jezykowych, to trzeba po prostu o nich przeczytac przed praktykowaniem.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1