Witam. Jestem studentem PG. Dostałem do zrobienia projekt który zakłada realizację gry: ruletka w języku c++. Jestem laikiem jeżeli chodzi o programowanie. Zacząłem bawić się kodem dopiero na studiach.
Mam parę problemów z tym projektem mianowicie.
Wytyczne jakie dostałem zakładają narysowanie układu stołu w konsoli. Ok potrafiłbym to zrobić za pomocą instrukcji " cout " . Nie ma problemu jest trochę zabawy ale dałbym radę.
Tylko, że później jak czytam, gracz po dokonaniu wyboru zakładu i pól/pola jaki obstawia mają mu się one wyświetlać na stole do gry.
Dla przykładu: Gracz dokonuję zakładu : " Split-bet" - czyli wybiera dwa pola obok siebie i ma się mu wyświetlać coś takiego:
+-----------+------------+
| 2 X 3 |
+-----------+------------+
Znakiem X oznaczono zakład dokonany przez gracza.
Dodatkowo gracz w swojej turze może dokonać tyle zakładów na ile pozwalają mu żetony,
Wszystkie zakłady przyjęte. Wyniki losowania mają być zaznaczone na polu/stole do gry.
Jak niby miałbym to zrobić. Utworzyć tablicę i po prostu ją wypisać ? Tylko że jak później manipulować graficznie przy wypisywaniu tej tablicy ? Jak odróżnić od siebie pola czarne i czerwone ?
Układ stołu ma przypominać coś takiego :