Witam. Mam dwie klasy, (czolg i pocisk), czy taka konstukcja bedzie poprawna?
#include "pocisk.h"
class czolg
{
public:
...
pocisk pociski[5];
...
};
I jak potem mam odwolać sie do funkcji
pociski[i].Przerysuj();
Witam. Mam dwie klasy, (czolg i pocisk), czy taka konstukcja bedzie poprawna?
#include "pocisk.h"
class czolg
{
public:
...
pocisk pociski[5];
...
};
I jak potem mam odwolać sie do funkcji
pociski[i].Przerysuj();
Poprawnie, lecz nie logicznie, bo pociski nie są częścią czołgu.
ale naprzykład jak mam pare czołgów, i kazdy ma miec zarezerwowane miejsce na 5 pocisków, to niewiem jak to liepiej wykonać.
I jeszcze mam pytanie, jak na takim obiekcie wykonac funkcje coś w tym stylu (mam podac funkcji inny obiekt)
pociski[i].Wystrzel(mojCzolg)
bo jak pisze tak:
mojCzolg.pociski[i].Wystrzel(mojCzolg)
to mi podswietla to jako bląd.
Ad.1. Tak jak powiedziałeś:
class czolg
{
private:
unsigned zarezerwowane_miejsca_na_pociski;
public:
czolg(unsigned zarezerwowane_miejsca_na_pociski):zarezerwowane_miejsca_na_pociski(zarezerwowane_miejsca_na_pociski) {}
};
Ad.2. A ja mam zgadnąć jak zadeklarowałeś pocisk::Wystrzel()
?