Jak prawidlowo stworzyć obiek klasy w def. klasy

0

Witam. Mam dwie klasy, (czolg i pocisk), czy taka konstukcja bedzie poprawna?

 
#include "pocisk.h"
class czolg
{
public:
...
pocisk pociski[5];
...
};

I jak potem mam odwolać sie do funkcji

pociski[i].Przerysuj();
0

Poprawnie, lecz nie logicznie, bo pociski nie są częścią czołgu.

0

ale naprzykład jak mam pare czołgów, i kazdy ma miec zarezerwowane miejsce na 5 pocisków, to niewiem jak to liepiej wykonać.
I jeszcze mam pytanie, jak na takim obiekcie wykonac funkcje coś w tym stylu (mam podac funkcji inny obiekt)

pociski[i].Wystrzel(mojCzolg)

bo jak pisze tak:

mojCzolg.pociski[i].Wystrzel(mojCzolg)

to mi podswietla to jako bląd.

0

Ad.1. Tak jak powiedziałeś:

class czolg
  {
   private:
   unsigned zarezerwowane_miejsca_na_pociski;
   public:
   czolg(unsigned zarezerwowane_miejsca_na_pociski):zarezerwowane_miejsca_na_pociski(zarezerwowane_miejsca_na_pociski) {}
  };

Ad.2. A ja mam zgadnąć jak zadeklarowałeś pocisk::Wystrzel() ?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1