Chciałem włączyć przykładowy kod w moim programie z użyciem OpenGL.
#include <SFML/Window.hpp>
#include <SFML/OpenGL.hpp>
int main()
{
// create the window
sf::Window window(sf::VideoMode(800, 600), "OpenGL", sf::Style::Default, sf::ContextSettings(32));
window.setVerticalSyncEnabled(true);
// load resources, initialize the OpenGL states, ...
// run the main loop
bool running = true;
while (running)
{
// handle events
sf::Event event;
while (window.pollEvent(event))
{
if (event.type == sf::Event::Closed)
{
// end the program
running = false;
}
else if (event.type == sf::Event::Resized)
{
// adjust the viewport when the window is resized
glViewport(0, 0, event.size.width, event.size.height);
}
}
// clear the buffers
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
// draw...
// end the current frame (internally swaps the front and back buffers)
window.display();
}
// release resources...
return 0;
}
Jednak program nie kompiluje się.
Error 1 error LNK2019: unresolved external symbol __imp__glClear@4 referenced in function _main
E:\MSVC++2012Express\OpenGLandSFML\OpenGLandSFML\main.obj OpenGLandSFML
Error 2 error LNK2019: unresolved external symbol __imp__glViewport@16 referenced in function _main
E:\MSVC++2012Express\OpenGLandSFML\OpenGLandSFML\main.obj OpenGLandSFML
Error 3 error LNK1120: 2 unresolved externals
E:\MSVC++2012Express\OpenGLandSFML\Debug\OpenGLandSFML.exe OpenGLandSFML
Chodzi o błędy linkera, nie wiem po prostu, które biblioteki muszę dołaczyć jeszcze by mi program zadziałał.
Na razie mam te liby i odpowiednie dll:
sfml-graphics.lib
sfml-window.lib
sfml-system.lib
Nie wiem czego jeszcze mi brakuje - może ktoś Wie?