Allegro 4.2.2, C++ -- Kolizje z myszką, przyciski w menu

0

Siema
Tworzę sobie grę i właśnie robię menu, wszystko jest ok, tylko chce że by po naciśnięciu przycisku "Start" cały obrazek menu i przyciski zniknęły a pojawiła się gra. Na razie udało mi się tylko zrobić tak, że w momencie gdy jest wciśnięty LPM pojawia się gra, ale menu nie znika. Pomocy

0

Pozwól, że posłużę się analogią:
Siema
Projektuje sobie auto i właśnie robię kierownicę; wszystko jest ok, tylko chcę, aby po jej naciśnięciu wyświetlacz zmieniał swój kolor na zielony, a głośniczek znajdujący na zewnątrz wydawał pewien dźwięk. Na razie udało mi się tylko zrobić tak, aby głośniczek zaczął piszczeć, gdy przytrzymuję kierownicę, lecz wyświetlacz nie zmienia swojego koloru. Pomocy.


W razie, gdybyś nie zrozumiał - nie mamy bladego pojęcia, jak wygląda Twoja gra, więc niezbyt możemy Ci pomóc.
0
if(StartButton->Clicked)
  MyAwesomePointerToApplicationObject->MainMenu->Show = false;

?

0

No więc sprecyzuję. Gra polega na tym, że się biega takimi ludzikami i się bije. Postanowiłem, że dorobię do niej menu z przyciskami "START" oraz "KONIEC". Po uruchomieniu gry pojawia się obrazek menu i przyciski, które "zasłaniają" ludzików na mapce. I teraz chcę żeby po naciśnięci przycisku "START" obrazek menu i przyciski zniknęły i "odsłoniły" grę. Na razie zrobiłem tak, że w momencie gdy przytrzymam LPM ( i tylko wtedy.. :/) to pojawiają się ludziki ale obrazek menu i przyciski nie znikają.
I teraz proszę o podpowiedź jak zrobić żeby po kliknięciu przycisku "START" obrazek menu i przyciski zniknęły całkowicie i odsłoniły grę.
Mam nadzieję że teraz jest zrozumiale

0

A jak zrobić w Allegro takie coś, że np. klikam myszką na jedną bitmapę i pojawia mi się druga bitmapa, która jest wyświetlana cały czas, a nie tylko w chwili gdy wciśnięty jest przycisk myszki?

0

Musisz na stałe zmienić jakąś wartość?

Tak wiem, na początku od razu na to wpadłem tylko, że to nie za bardzo działa.
Posłużę się przykładem, który nie działa (a raczej działa tylko, że źle):

int i = 0;
if(mouse_b&1) {i++;}
if(i = 1) {textout_ex(bufor, font, "jakis tekst...", 380, 210, makecol( 251, 248, 106 ), 5);}

Po kliknięciu LPM powinno na stałe wyświetlić napis "jakis tekst", jednak tak nie jest. Po uruchomieniu gry napis od razu jest wyświetlony- bez klikania. Tak samo jest z bitmapami. Dlaczego? Coś źle robię czy co?

0

Coś źle robię czy co?

Operator przypisania to =
Operator porównania to ==

0

OK, teraz zrobiłem tak:

int i = 0;
if(mouse_b&1) {i++;}
if(i == 1) {textout_ex(bufor, font, "jakis tekst...", 380, 210, makecol( 251, 248, 106 ), 5);}

I nadal wyświetla tekst tylko gdy wciśnięty jest LPM...

0

Wyciagnij inicjalizacje przed petle i zrob ustawienie wartosci. Zreszta calosc wyglada dosc brzydko.

0

Ok wszystko działa. Gdybym mógł dałbym plusika :D
Dzięki wielkie :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1