Losowanie liczb - dokładniejsza metoda od rand

0

Cześć wszystkim :).
Tworzę prostą apkę w Windows Forms (C++/CLI), gdzie jest bardzo prosta idea - mamy postać, przykładowo demona (obiekt tego typu wskazywany jest wskaźnikiem demon_wsk), która ma atrybut moc. Pomysł, bardzo prosty, jest taki, że aby ten parametr zwiększyć, po kliknięciu w przycisk ta cecha ulepsza się. Ale żeby nie było tak do końca trywialnie, chciałem, żeby cecha zwiększała się tylko przy co którymś kliknięciu w przycisk, napisałem to więc następująco:

                srand((unsigned int)(time(0)));
				 int liczba = 1 + rand()%(5); // liczba losowa od 1 do 5
				 
				 if(liczba==3)
				 {
					 	 
					 (demon_wsk->moc)++;

liczba==3 to tylko przykład, akurat jak wylosuje się trójka z tego przedziału 1-5, to moc zwiększa się. Jednak nie jest to do końca doskonałe, bo z tego, co wiem, srand(time(0)) ustawia randa w zależności od czasu w komputerze. Wygląda to tak, że klikam długo na button i nic się nie dzieje, a nagle w ciągu sekundy moc zwiększa się o 10. Czy jest jakiś lepszy sposób, bardziej może losowy i nieregularny, na losowanie liczb z danego zakresu ?

2

srand() wywołujesz >>raz i tylko raz<< po uruchomieniu programu. Później w nieskończoność korzystasz z rand(). W dodatku, losować liczbę powinieneś raz na początku i za każdym razem gdy warunek jest prawdziwy, a nie za każdym razem przed warunkiem. Inaczej, teoretycznie, będziesz mógł klikać w nieskończoność i wyniku nie zobaczysz.

0

Dziwny pomysl ogolnie. Jesli chcesz robic cos takiego to musisz uniezaleznic to w pewnym stopniu, zeby nie wystepowal efekt klikania w nieskonczonosc bez akcji. Jesli tak bardzo chcesz to wylosuj sobie ilosc klikniec potrzebna do zwiekszenia na starcie i po tych kliknieciach wykonaj akcje a potem znowu wylosuj ta ilosc. Ogolnie nie robi sie randem takich rzeczy ;p

0

za dużo kombinujesz.

if (rand() % 5 == 0)

rand() % 5 przyjmuje wartości 0,1,2,3,4 - więc raz na pięć będzie zero. to wystarczy.

0

Hmm, w zasadzie to, co napisał Visher już poprawiło tę losowość. Po prostu wywaliłem sranda do konstruktora okienka, w którym znajduje się ten "trening" cech postaci i działa to lepiej.
Azarien, dzięki za podpowiedź, w tym przypadku akurat tak też można, bo zaczynamy nieważne czy od 1, czy od 0, ale ogólnie przyjmuję zasadę: MIN + rand()%(MAX - MIN +1) dla przedziału liczb <MIN, MAX>, dlatego tak napisałem.

Krycho, ciekawym rozwiązaniem jest to, co piszesz, ale nie za bardzo wiem jak to zrealizować. Ilość kliknięć potrzebną do zwiększenia dalej cechy (a cech jest 5) mógłbym losować np. w konstruktorze danego okienka z treningiem na początku, tylko pierwsze pytanie nasuwa się, jak napisać kod dla metody button_Clicked, żeby dana akcja wydarzyła się dopiero po iluś tam kliknięciach w ten przycisk, a nie po prostu po kliknięciu ? Wprowadzić jakiś globalny licznik, który liczyłby np. do 5 i potem się zerował? Czy jest jakaś możliwość po prostu napisania funkcji dla określonej liczby kliknięć na button ?

0

A ja się dziwie, że stosując C++/CLI używa starego rand() z biblioteki standardowej C. .net dostarcza bardziej poręczne generatory liczb losowych.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1