Zwracam się z prośbą o pomoc w wybraniu frameworka pod C++ do pisania gry. Gra będzie symulacją układów elektronicznych tworzonych przez gracza. Na razie chciałbym opracować grę w trybie 2D, z prostym dźwiękiem. Ważną cechą dla mnie jest proste używanie przycisków, kontrolek w celu interakcji z użytkownikiem. Dodatkowo chciałbym zaimplementować mechanizm "przeciągnij i upuść". Rozważam wybór pomiędzy Allegro, który mam w dość dużym stopniu połapany, a SDL? Co wybrać? Jeśli macie jakieś doświadczenie w pisaniu takich większych projektów to będę wdzięczny za każdą radę :)
SFML2
Bym polecil SDL, dla mnie jest to tak trywialna biblioteka, ze nawet male dziecko sobie z nia poradzi :P
Zacznijmy od tego iż framework/silnik/biblioteka to różne rzeczy. SDL nie jest frameworkiem.
Ważną cechą dla mnie jest proste używanie przycisków, kontrolek w celu interakcji z użytkownikiem. Dodatkowo chciałbym zaimplementować mechanizm "przeciągnij i upuść".
Qt.
Wybór padł na kombinat SDL i OpenGL, zobaczę co z tego wyjdzie :)
Też proponuję Qt. Tym bardziej, że piszesz, że to symulacja układów elektronicznych. Hedgewars ma GUI w Qt i raczej dobrze na tym wychodzi. Poza tym Qt jest proste.
Zastanów się czy chcesz pisać grę czy silnik? Zaczniesz bawić się w ogl'a i szybciej stracisz zapał niż cokolwiek Ci z tego wyjdzie. W SFML2 masz już wszystko ładnie przygotowane. Chciałeś mieć obsługę dźwięku- w SFML masz. Ale to Twoja decyzja i Twój czas.
Jak wyżej, dodam jeszcze że Qt też będzie wygodnie i przyjemnie.