C++ , struktury, macierz z liczb zespolonych

0

Witam!

Czy mógłby mi ktos poradzic co mam źle w programie?
Chce stworzyc macierz skladajaca sie z liczb zespolonych. Pierwszy raz bawie sie w struktury.

#include <iostream>
using namespace std;
const int mmax = 100;
const int nmax = 100;

int main()
{
	int m,n,i,j;
	float A[mmax][nmax];
	
	struct zespolona
	{
		float re,im;
		
	};
	
	cout << "Podaj ile wierszy ma miec macierz:" << endl;
	cin >> m;
	cout << "Podaj ile kolumn ma miec macierz:" << endl;
	cin >> n;
	
	for(i=0;i<m;i++)
	for(j=0;j<n;j++)
	{
		
		cout << "Podaj element [" << i+1 << "]["<<j+1<<"]:" << endl;
		cin >> A[i][j].re;
		cin >> A[i][j].im;
	}
	
	cout << "Macierz liczb zespolonych ma postac:" << endl;
	
	for(i=0;i<m;i++)
	{for(j=0;j<n;j++)
		cout << A[i][j].re << "+" << A[i][j].im <<"i" << endl;
	}
	
	return 0;
}
0

Macierz deklarujesz typu float, a uzywasz jakby byl typu zespolona.

0

struct { float re,im; } A[mmax][nmax];

0

ok, juz wiem co zrobilem nie tak.

a swoja droga, lepiej strukture wprowadzic w mainie czy moze jako globalna? :>

0

13th_dragon a ja zrobilem tak, ze pod struktura zrobilem zespolona A[mmax][nmax] - zamiast na gorze float A[mmax][nmax] i dziala. :)
Teraz pytanie czy lepiej to dawac w globalu czy w mainie.

0

no_name - mi chodzi o to gdzie umiescic to co tyczy sie struktury w sensie to co od slowa struct do }; jest. Tak fachowego slownictwa to nie znam :P

0

A na jakie pytanie Ci odpisalem?
Definicja typu - globalnie
Zmienne tego typu - lokalnie

  • jak nie umiesz napisac mojego nicku, to go nie pisz wcale.
0

przepraszam :(

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1