Witam, mam do napisania projekt. Spotkałem się z następującym problemem. W trakcie wykonywania programu z każdym powtórzeniem pętli mam zamiar tworzyć nowy obiekt, przy czym nie wiem ile razy pętla się wykona.
Wpadłem na pomysł, aby za każdym razem tworzyć obiekt o nazwie A i dodawać go (nie wskaźnik na niego) do wektora za pomocą push_back, niby działa. Ale jak mam teraz dostać się do tego obiektu magazynowanego w wektorze, a konkretnie chodzi mi o to jak wywołać metodę.
class cObiekt
{
private:
string t;
int x;
int y;
public:
cObiekt(string t):t(t){
cout<<"Powstał nowy obiekt\n";
};
~cObiekt(){
cout <<"Destruktor obiektu\n";}
int getx(){\
return x;
};
int gety(){
return y;
};
};
vector <cObiekt> pocisk;
int main()
{
string t;
ifstream plikr1;
plikr1.open("radar1.txt", ios::in);
while(!plikr1.eof())
{getline(plikr1, t);
cObiekt A(t);
pocisk.push_back(A);
}
plikr1.close();
return 0;
cout<<pocisk.size();
};
Program zwraca size odpowiadające ilość obiektów, ale teraz zastanawiam się, jak dostać się do metody getx() obiektu znając numer obiektu w wektorze.
Tak z ciekawości pytam czy da się tworzyć n obiektów? Dotąd, jak tworzyłem obiekt to podawałem nazwę klasy i nazwę obiektu, ale skoro tych obiektów ma być n to co z nazwami, da się to jakoś rozwiązać?