struktura w pliku nagłówkowym i przesyłanie jej do funkcji

0

Witam, prosiłabym o pomoc, otóż.

Mam plik struktura.h, w którym znajduje się
Kod:

#define WYS_SZER 10

struct pole
{
    int stan;
    int kierunek;
};

struct pole player_board[WYS_SZER][WYS_SZER];

Załączam ten nagłówek do pliku gra.c

W pliku wypelnianie.c mam funkcję, do której chciałabym przesłać strukturę(a właściwie wskaźnik na nią).
Próbowałam zrobić to w ten sposób

void Ustaw_losowo(struct pole *tab[WYS_SZER])

Deklaracja tej funkcji znajduje się w wypelnianie.h

Moje pytania:
Jak wywołać tę funkcję Ustaw_losowo?
Jak przekazać do niej wskaźnik na strukturę

Moje warningi:
wypelnianie.h [Warning] "struct pole" declared inside parameter list
wypelnianie.h [Warning] its scope is only this definition or declaration, which is probably not what you want
wypelnianie.c conflicting types for 'Ustaw_losowo'

Bardzo proszę o pomoc, gdyż bez rozwiązania tego problemu, nie ruszę dalej z projektem

1

Do wypelnianie.h musisz dołączyć plik nagłówkowy struktura.h
Tak a propos po kiego ci przekazywać to do funkcji skoro player_board masz jako zmienną globalną.

0

Chciałam przekazywać, bo mam dwie tablice struktur, które miałyby korzystać z tej funkcji i zamiast pisać ją dwa razy dla player_board i computer_board, chciałam przekazać tam odpowiednią strukturę.
Może jest inny sposób na to?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1