Przeportowanie programu OpenGL na platformę Windows

0

Witam,

Mam napisany program w C++ wykorzystujący biblioteki OpenGL oraz SOIL do ładowania tekstur. Program był pisany oraz kompilowany na Linuxie. Teraz chciałbym przeportować go na Windowsa. Czy będę musiał zmieniać kod? W jakim środowisku go skompilować?

Pozdrawiam,
Szymon Matuszczak

0

Teraz chciałbym przeportować go na Windowsa.
Jeśli do otwarcia okienka używałeś np. FreeGLUT albo SDL albo czegoś podobnego, to jest szansa że zmiany będą potrzebne nieznaczne albo żadne.
Nie wiem co to za SOIL, i czy ma wersję pod Windows. Ale nawet jeśli nie, to Windows ma też wbudowane biblioteki do obsługi plików graficznych.

Jeśli okno rzeźbiłeś w GLX, to trzeba będzie je przerzeźbić na WinAPI. To nie będzie przyjemne, więc może lepiej przepisać program na coś wyższego poziomu, jak wspomniany FreeGLUT.

W jakim środowisku go skompilować?
Program pod Linuksem masz zapewne kompilowany g++. Możesz pozostać przy nim (Eclipse, CodeBlocks, QtCreator...) albo przejść na Visual C++ (darmowa wersja Express).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1