Wielokrotne przypisanie

0

Witam mam problem,

napisałem taki kod wykorzystujący wielokrotne przypisanie

 #include <iostream>

using namespace std;

int main()
{
  int z1, z2, z3, z4;
  z1 = z2 = z3 = z4;

  cout<< "Podaj zmienna !!! :D " <<endl;
  cin.clear();
  cin.sync();
  cin>> z1;

  z1++;
  cout << "z +1 = "<<z1<<endl;

  z2--;
  cout <<"z2-- = " << z2<<endl;

  z3%=2;
  cout <<"z3%2 =" << z3<<endl;

  z4/=3;
  cout <<"z4/=3  = " << z4 <<endl;



    return 0;
}

program się kompiluje i wszytko ok
ale wyświetla nieprawidłowe obliczenia, chciałem aby wartość z1 którą wprowadzę była na starcie identyczna dla z2, z3, z4.
i nie będę musiał wpisywać 10 razy tej samej liczby

oto konsola
http://fotozrzut.pl/zdjecia/f18d426955.png

1

Ale czego Ty się spodziewałeś. Przecież przypisałeś te wartości na samym początku, kiedy jeszcze wartość z1 była nieokreślona. Zrób to przypisanie po wczytaniu wartości z1 z klawiatury, albo olej te dziwne zmienne i wykonuj obliczenia w momencie wypisywania, nie modyfikując wartości z1.

1

Czy przypadkiem pisząc to:
int z1, z2, z3, z4;
z1 = z2 = z3 = z4;
nie miałeś na myśli tego:
int z1, &z2=z1, &z3=z1, &z4=z1;

0

ok dzięki działa :)

przy okazji jak na klawiaturze wbić taki znak | ? :D

1

Jest na klawiaturze, bywa w różnych miejscach:
najczęściej:

  • pomiędzy = a <backspace>
  • tuż nad <enter>
0

dzięki wielkie jest nad enter :)
tyle już lat pisze na klawiaturze i w życiu nie użyłem tego znaku :D

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1