Ruch przyśpieszony bądź opóźniony

0

Witam, chciał bym aby obiekt się nie poruszał się jednostajnie ze stałą prędkością, tylko jakoś dynamicznie. Musi wystartować z jakąś prędkością i prędkość niech wzrasta bądź maleje, w zależności od ruchu. Nie wiem czy dobrze rozumuje, ale chciał bym do obiektu dostarczyć: pozycje początkową, pozycje końcową, i czas w jakim ma się ten ruch odbyć. Myślałem o dodaniu dodatkowo prędkości początkowej i przyśpieszenia.

Chcę aby mój obiekt poruszał się z punktu startowego do punktu końcowego i jak dojdzie do końcowego to wraca. Myślałem o startowaniu z małą prędkością i do połowy drogi przyspieszanie, od połowy zwalnianie. Żeby to wyglądało realistycznie.

Teraz się zastanawiam jak coś takiego najlepiej zrobić. Dziękuje za każda odpowiedź na temat :)

0

Prędkość - parabola przechodząca przez (0,0) z maksimum w połowie drogi.
Przebyty dystans - całką od tej paraboli.

0

Chodzi ci o coś takiego:
http://i.imgur.com/le0wK.png
Czy odwrotnie ?

0

Kolejny gość z banem na google?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Parabola_%28matematyka%29

0

jakiego frameworka używasz? Bo przykładowo w Qt są fajne gotowe rozwiązania na to:
http://doc.qt.digia.com/qt/animation-overview.html
http://doc.qt.digia.com/qt/qeasingcurve.html

zapewne w innych frameworkach jest podobnie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1