siec w grach

0

siema, zaczynam pisac ( po raz setny ) sieciowke ( shooter mmo z elementami rpg i fantastyki ) ale nie o tym
problem polega na tym ze nie mam zielonego pojecia jak taka komunikacja powinna wygladac ( tlo klient-serwer nie jest trudno napisac ) chodzi mi bardziej o strukture protokolu, pakietow i interpretacje pakietow ( id pakietu, rodzaj pakietu, data ) z gory dziekuje za kazda pomoc

dodam ze uzywam wrappera od sieci ( sfml network ) jakos nie chce mi sie pisac tego w winsock

prosze o nie walenie postow w stylu napisz jakis chat lub popatrz sobie jakis przykladowy source poniewaz takie protokoly sieciowe sa pisane roznymi sposobami, prosilbym o wytlumaczenie i podanie ewentualnego pseudokodu jak takie cos mogloby mniej wiecej wygladac

0

polecam przeczytać
http://gafferongames.com/networking-for-game-programmers/what-every-programmer-needs-to-know-about-game-networking/

osobiście korzystałem kiedyś z biblioteki RakNet ( http://www.jenkinssoftware.com ). Po ściągnieciu masz dostęp do bardzo wielu przykładowych aplikacji. Ponadto biblioteka jest jeszcze dobrze udokumentowana. Ja, nie znając zupełnie biblioteki, napisałem prosty server + client z podziałem na pokoje i umożliwiający przesyłanie danych gry, w kilkanaście godzin. Na prawdę bardzo polecam ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1