Witam, tworze prostą gierkę i mam pewien problem. Stworzyłem m.in następujący kod:
class przedmioty
{
private:
string nazwa;
string opis;
int cena;
public:
przedmioty() : nazwa("No name"), opis("None"), cena(0) {}
przedmioty(string name, string details, int koszt) : nazwa(name), opis(details), cena(koszt) {}
void showall();
};
class miecze : public przedmioty
{
private:
int punkty_ataku;
int wytrzymalosc;
public:
miecze() : przedmioty() {}
miecze(string nazwa, string szczegol, int koszt, int pa, int wyt) : przedmioty(nazwa,szczegol,koszt), punkty_ataku(pa), wytrzymalosc(wyt) {}
void showall();
};
class zbroje : public przedmioty
{
private:
int punkty_obrony;
int wytrzymalosc;
public:
zbroje() : przedmioty() {}
zbroje(string nazwa, string szczegol, int koszt, int po, int wyt) : przedmioty(nazwa,szczegol,koszt), punkty_obrony(po), wytrzymalosc(wyt) {}
void showall();
};
void przedmioty::showall()
{
cout << nazwa << " " << opis << " " << cena << " ";
}
void miecze::showall()
{
przedmioty::showall();
cout << punkty_ataku << " " << wytrzymalosc << endl;
}
void zbroje::showall()
{
przedmioty::showall();
cout << punkty_obrony << " " << wytrzymalosc << endl;
}
miecze *bron = new miecze[5];
bron[0]= miecze("Drewniany kij", "Drewniany kij z drewnianego drewna", 50, 2, 30);
bron[1]= miecze("Brazowy miecz", "Standardowy brazowy miecz", 250, 6, 60);
bron[2]= miecze("Zelazny miecz", "Zelazny miecz noszony przez zolnierzy imperium", 500, 12, 90);
bron[3]= miecze("Katana", "Ostre jak brzytwa zelazo ze sredniowiecznej japoni", 750, 18, 150);
bron[4]= miecze("Miecz chaosu", "Yeah baby", 1500, 25, 120);
zbroje *pancerz= new zbroje[5];
pancerz[0]= zbroje("Koszulka", "Koszulka z welny", 30, 2, 20);
pancerz[1]= zbroje("Kolczuga", "Zelazna kolczuga", 300, 5, 50);
pancerz[2]= zbroje("Zbroja plytowa", "Zbroja plytowa dobrej jakosci", 800, 13, 200);
pancerz[3]= zbroje("Zbroja z mithrilu", "Zbroja z antycznego materialu", 1200, 20, 220);
pancerz[4]= zbroje("ADEPTUS ASTARES ARMOR", "Zbroja najwierniejszych slug imperatora", 3000, 50, 2000);
I chodziłoby o to iż klas dziedziczących po przedmioty jest więcej tak samo tablic i o wiele wygodniejsze do wyświetlania byłoby mieć jedną tablice zabierająca cały możliwy ekwipunek. Dlatego chciałbym się zapytać czy da się stworzyć tablice wskaźników na różne klasy albo ich metody lub obiekty i jak za to się zabrać? Z góry dziękuje za jakiekolwiek sugestie.