Plik zasobów w Code::Blocks

0

Witajcie,
chciałbym się dowiedzieć czy istnieję coś takiego jak plik zasobów w code::blocks(mingw).
Oraz jeżeli istnieję(jestem pewien na 90% że tak) to chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób umieszcza się w nim pliki. Chodzi mi głównie o pliki graficzne. I czy w ogóle opłaca się umieszczać je wszystkie w jedynym .exe, ponieważ gdzieś kiedyś przeczytałem, że spowalnia to działanie programu.
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

0

Wszystko jest możliwe, tutaj masz jedno z rozwiązań:
http://forums.codeguru.com/showthread.php?t=432450

Bez plików zasobów też możesz sam cuda zdziałać ;) Możesz sobie np. obrazki konwertować do plików nagłówkowych - GIMP ma opcje zapisywania obrazków do *.h i *.c :) Możesz wkompilować obrazki w program bez zasobów i to w przeciwieństwie do plików zasobów będzie przenośnie rozwiązanie (działające pod Win/Lin/Mac).

0

Dzięki,
tylko jak potem wskazać ścieżkę do pliku graficznego w pliku zasobu?

0

Jeśli używasz sposobu z plikiem *.h lub *.c, to musisz napisać własną implementację rysowania obrazka z tablicy generowanej przez GIMP'a. Ten sposób nie ma nic wspólnego z zasobami windowsiarskich exe'ków.

Jeśli jednak wciąż chcesz korzystać z zasobów, to korzystaj z nich funkcjami WinAPI. Pamiętam, że jak jeszcze używałem Windowsa to dałem radę w Dev C++ i innych IDE korzystających z MingW i GCC wstawiać własne zasoby w exe'ka - http://forums.codeblocks.org/index.php?topic=10446.0;prev_next=prev - tu masz kolejny przykład.

Eh... powinien Ci wystarczyć taki tutorial stworzony dla Dev C++ - http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-WinAPI-C++/Podstawy/Zasoby/336 - krok po kroku, z czym się je zasoby.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1