Witam, mam do napisania program o takiej treści:
Oprogramować klasę Sieć składającą się z następujących składowych: ilość węzłów w sieci,
ilość łuków, tablice zawierające informacje na temat przepustowości, bieżącego przepływu,
metryki danego łuku ( 3 tablice o rozmiarze równym ilości łuków) oraz dwuwymiarowej tablicy
z informacją które węzły łączy dany łuk. Napisz polecenia wczytujące sieć z pliku tekstowego
oraz ustawiające wartość przepustowości w każdym łuku na 10 jednostek, wartość przepływu
na 0 oraz oblicz początkową wartość metryki ( odpowiedni konstruktor). Następnie kolejno dla
każdej pary węzłów wyznacz najkrótsze połączenie używając informacji o bieżącej metryce
łuków w sieci ( np. Algorytm Dijkstra dla metryk) . Po każdym wyznaczeniu trasy między dan ą
parą węzłów przyjmij, iż pomiędzy tą parą realizowane jest połączenie z żądaniem przesłania
danych o wartości 2 jednostek ( do bieżącego przepływu w sieci dodaj wartość 2 w łukach,
które są w trasie połączenia między węzłami) . Jeżeli po danej operacji prz epływ w danym łuku
jest większy niż przepustowość dodaj do wartości przepustowości 10 ( czyli wartość
przepustowości w danym łuku musi być wielokrotnością 10 -ciu) . Jako metryki dla danego łuku
a użyj następującej zależności: Ma =(ca-fa)+fa/(ca-fa) gdzie fa jest bieżącą wartością przepływu
w danym łuku a ca jego przepustowością. Zadanie zrealizuj dla sieci posiadającej od 10 do 15
węzłów. Narysuj sieć z połączeniami oraz zaznacz przy łukach wartości ich metryk.
Ten program ma mieć wszystkie cechy programu obiektowego, czyli również dziedziczenie i tutaj pojawia się pierwszy problem - nie mam pomysłu jakie klasy oprócz tej głównej - " Sieć " mógłbym dopisać, poza tym nie wiem co mam rozumieć przez "znalezienie najkrótszej trasy dla 2 węzłów" chodzi o to. że używając tej tablicy 2-wymiarowej, mam dla każdego łuku znaleźć najkrótszą drogę między węzłami które on łączy, czy problem jest bardziej skomplikowany ?