Witam, mam problem z którym borykam się już od kilku ładnych dni, otóż robie sobie gierkę w której mam mape zbudowaną z kafelków, ale jest taki problem że nie potrafie zrobić kolizji z danym kafelkiem, próbowałem na różne sposoby zrobić tę kolizje ale naprawde nie wychodzi mi. Wszystkie kafelki są w jednym pliku i w kodzie odczytuje sobie każdy z nich osobno. Chciałem nawet zrobić tak aby te kafelki po których można chodzić były w innym pliku i kolizje z ty czy gracz na bitmapie po której może chodzić stoi na kolorze przeźroczystości czy nie, ale to też nie wychodziło. Naprawde moja frustracja à propos kolizji jest wielka będę naprawde wdzięczny jak ktoś mi pomoże(jak chcecie jakiś kod to piszcie)

 void  wys_mape()
{
      int licznik_x, licznik_y;
      for (licznik_x = 0; licznik_x < 20 ; licznik_x++)
      {
          for (licznik_y = 0; licznik_y < 10 ; licznik_y++)
          {
               blit(teren,bufor,
               (map[licznik_y + mapa_y][licznik_x + mapa_x]%4) * 40,
               (map[licznik_y + mapa_y][licznik_x + mapa_x]/4) * 40,
               licznik_x * 40,licznik_y * 40,40,40);
          }
      }
};

P.s mapa jest widziana od góry