Witam!
Piszę program który ma wykonywać działania na wektorach (tj. dodawanie, odejmowanie wektorów, mnożenie wektora przez liczbę, iloczyn skalarny i wektorowy).
Stworzyłem już coś takiego:
// wektory.cpp : Defines the entry point for the console application.
//
#include "stdafx.h"
#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <assert.h>
using namespace std;
class wektory
{
private:
int *wektor; // tablica wektor dla liczb całkowitych
int rozmiar; // rozmiar tablicy wektor
public:
int dodaj()const; // suma wektorowa
int odejmij()const; // roznica wektorowa
int pomnoz_przez_liczbe(int x, int y, int a); // mnozenie wektora przez liczbe
int il_skalarny()const; // iloczyn skalarny 2 wektorów
int il_wektorowy()const; // iloczyn wektorowy 2 wektorów
wektory(int rozmiar) // konstruktor
{
assert(rozmiar>=0); // sprawdzenie poprawnosci rozmiaru tablicy ( tablica nie moze byc <= 0)
wektor = new int[rozmiar]; // dynamiczne tworzenie tablicy liczb calkowitych
}
~wektory() // destruktor
{
assert(rozmiar!=NULL); // sprawdzenie czy czasem tablica juz nie istnieje
delete[] wektor; // dynamiczne usuwanie tablicy
}
};
int wektory::pomnoz_przez_liczbe(int x, int y, int a)
{
int liczba=0;
int wek=0;
int x1=0;
int y1=0;
wek = ((a*x1)+(a*y1));
return wek;
}
int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[])
{
cout << "################################" << endl;
cout << "DZIALANIE NA WEKTORACH!" << endl;
cout << "################################" << endl << endl;
//wspolrzedne dwóch wektorów
int x1=0;
int x2=0;
int y1=0;
int y2=0;
//////////////////////////////
int wybor=0;
cout << "--------------------------------------------------------" << endl;
cout << "1 - Aby dodać 2 wektory" << endl;
cout << "2 - Aby odjac 2 wektory" << endl;
cout << "3 - Aby pomnozyc wektor przez liczbe" << endl;
cout << "4 - Aby obliczyc iloczyn skalarny" << endl;
cout << "5 - Aby obliczyc iloczyn wektorowy" << endl;
cout << "6 - Aby wyjsc!" << endl;
cout << "--------------------------------------------------------" << endl << endl;
switch(wybor)
{
case 1:
{}
case 2:
{}
case 3:
{
int a = 0; // liczba razy która mnozymy wektor
cout << "Chcesz pomnozyc wektor przez liczbe" << endl;
cout << "Podaj wspolrzedne wektora x1 i y1: " << endl;
cin >> x1 >> y1;
cout << "Podaj liczbe: " << endl;
cin >> a;
wektor.pomnoz_przez_liczbe(x1,y1,a);
}
case 4:
{}
case 5:
{}
case 6:
{
exit(1);
}
}
system("pause");
return 0;
}
I nie potrafię teraz odwołać się do metody pomnóż przez liczbę().
Konkretnie wywala mi błąd w tej linijce:
wektor.pomnoz_przez_liczbe(x1,y1,a);
"Identifier wektor is "undefined"
Co robie źle? Pewnie gdzieś muszę użyć referencji.