Tablica wskaźników obiektów

0

Witam

Chciałbym prosić o pomoc. Mianowicie mam taki oto program i nie do końca wiem gdzie znajduje się błąd. Program się normalnie kompiluje, następnie próbuje utworzyć obiekt, który niestety nie jest zapisywany. Po dłuższym "dłubaniu" obiekt zapisywał się we wskaźniku, natomiast wyświetlenie obiektów (w funkcji wyświetl) kończyło się błędem dostępu do pamięci.

#include <math.h>
#include <conio.h>
#include <iostream.h>
#include <stdlib.h>

//---------------------------------------------------------------------------

using namespace std;

class zesp
{
private:
float re;
float im;

public:
zesp(){re = 0;im = 0;};
zesp(float re, float im){this->re = re;this->im=im;};
float kat();
float modul();

void operator =(zesp tmp){this->re = tmp.re;this->im = tmp.im;};
float r_re(){return this->re;};
float r_im(){return this->im;};
};

//---------------------------------------------------------------------------

void dodaj(zesp**, int&);
void wyswietl(zesp**, int);

int main(int argc, char* argv[])
{
int choice = 0;
int licznik = 0;
zesp ** l_zesp = NULL;
while(true)
{
        cout << "1. Dodaj liczbe zespolona" << endl;
        cout << "2. Wyswietl liczby zespolone" << endl;
        cin >> choice;
        switch(choice) {
         case 1:
                dodaj(l_zesp, licznik);
                getch();
                clrscr();
                break;

         case 2:
                wyswietl(l_zesp, licznik);
                getch();
                clrscr();
                break;
         default:
                cout << "Do widzenia!" << endl;
                getch();
                return 0;
        }
getch();
}
}
//---------------------------------------------------------------------------
float zesp::kat()
{
if(this->re == 0)
        if(this->im >= 0)
                return M_PI / 2;
        else if(this->im < 0)
                return 3 * M_PI / 2;
if(this->re < 0)
        return M_PI + atan(im/re);
else
        return atan(im/re);
}


float zesp::modul()
{
if(this->re == 0)
        return im;
else
return sqrt(im * im + re * re);
}

void dodaj(zesp** zespolone, int& licznik){
        clrscr();
        float r = 0, j = 0;
        zesp** temp = new zesp*[licznik+1];
        for(int i = 0;i < licznik-1;i++)
        {
                temp[i] = zespolone[i];
        }
        cout << "Podaj czesc rzeczywista liczby:" << endl;
        cin >> r;
        cout << "Podaj czesc urojona liczby:" << endl;
        cin >> j;
        zespolone = temp;
        zespolone[licznik] = new zesp(r, j);
        licznik++;
}

void wyswietl(zesp** zespolone, int licznik){
clrscr();
getch();
for(int i = 0;i < licznik;i++)
        {
        cout << "Czesc rzeczywista: " << zespolone[i]->r_re() << "Czesc urojona: " << zespolone[i]->r_im() << endl;
        }
}
0

Hmm, czyżby nikt nie był w stanie pomoc?? Szkoda

Z gory dziekuje

0

Debugowalem... Wiem, ze po wyjsciu z funkcji dodaj l_zesp wciaz wskazuje na NULL, ale nie wiem czemu ; ] zmienilem troche kod, ale to niczego nie zmienia. Przepisalem na VC++, bo ten debugger jest bardziej czytelny.

 #include <cmath>
#include <conio.h>
#include <iostream>
#include <stdlib.h>

//---------------------------------------------------------------------------

using namespace std;

class zesp
{
//private:
private:
float re;
float im;

public:
zesp(){re = 0;im = 0;};
zesp(float re, float im){this->re = re;this->im=im;};
float kat();
float modul();

float r_re(){return this->re;};
float r_im(){return this->im;};
};

//---------------------------------------------------------------------------			

void dodaj(zesp**, int&);
void wyswietl(zesp**, int);

int main(int argc, char* argv[])
{
int choice = 0;
int licznik = 0;
zesp ** l_zesp = NULL;
while(true)
{
        cout << "1. Dodaj liczbe zespolona" << endl;
        cout << "2. Wyswietl liczby zespolone" << endl;
        cin >> choice;
        switch(choice) {
         case 1:
                dodaj(l_zesp, licznik);
                getch();
                system("cls");
                break;

         case 2:
                wyswietl(l_zesp, licznik);
                getch();
                system("cls");
                break;
         default:
                cout << "Do widzenia!" << endl;
                getch();
                return 0;
        }
getch();
}
}
//---------------------------------------------------------------------------
float zesp::kat()
{
if(this->re == 0)
        if(this->im >= 0)
                return 3.14 / 2;
        else if(this->im < 0)
                return 3 * 3.14 / 2;
if(this->re < 0)
        return 3.14 + atan(im/re);
else
        return atan(im/re);
}


float zesp::modul()
{
if(this->re == 0)
        return im;
else
return sqrt(im * im + re * re);
}

void dodaj(zesp** zespolone, int& licznik){
        system("cls");
        float r = 0, j = 0;
        if(zespolone)
        {
        zesp** temp = new zesp*[licznik+1];
                for(int i = 0;i < licznik;i++)
                {
                        temp[i] = zespolone[i];
                }
        zespolone = temp;
        }
        else
        {
                zespolone = new zesp*[licznik+1];
        }
        cout << "Podaj czesc rzeczywista liczby:" << endl;
        cin >> r;
        cout << "Podaj czesc urojona liczby:" << endl;
        cin >> j;
        zespolone[licznik] = new zesp(r, j);
        cout << "UR2 " << zespolone[licznik]->r_im() << endl;
        licznik++;
}

void wyswietl(zesp** zespolone, int licznik){
system("cls");
cout << licznik;
getch();
for(int i = 0;i < licznik;i++)
        {
        cout << "Czesc rzeczywista: " << zespolone[i]->r_re() << "Czesc urojona: " << zespolone[i]->r_im() << endl;
        getch();
        }
}
0

Bo zmieniasz tylko kopię l_zesp. Powinieneś przekazywać do funkcji wskaźnik na tablicę dwuwymiarową, czyli deklaracja dodaj powinna wyglądać tak:

void dodaj(zesp***, int&);
0

A ja mam pytanie z czego przyswajasz wiedzę?
W jakim kursie jeszcze piszą <iostream.h>?

0

Dzieki Lukasz, poradzilem sobie doslownie przed chwila :p przekazalem zamiast wskaznika adres wskaznika (zesp** &zespolone).

@up
Tego uczylem sie dawno temu, ale masz racje, powinienem byl uzyc <iostream>, moj blad ; )

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1