Witam serdecznie.
Problem dotyczy tego kodziku napisanego w QT Creator:
plik mainwindow.h
#ifndef MAINWINDOW_H
#define MAINWINDOW_H
#include <QMainWindow>
#include <QString>
#include <iostream>
#include <conio.h>
#include <stdlib.h>
#include <ctime>
using namespace std;
namespace Ui
{
class MainWindow;
}
class MainWindow : public QMainWindow
{
Q_OBJECT
public:
explicit MainWindow(QWidget *parent = 0);
~MainWindow();
public slots:
void on_pushButton_clicked();
void on_pushButton_4_clicked();
private:
Ui::MainWindow *ui;
}
;
#endif // MAINWINDOW_H
plik mainwindow.cpp
#include "mainwindow.h"
#include "ui_mainwindow.h"
QString nrindexu = ui->comboBox->currentIndex(),
wprowadz = ui->lineEdit_3->text(),
poczatek = ui->lineEdit->text(),
koniec = ui->lineEdit_2->text();
int long a, b, c, d;
int e = nrindexu.toInt();
MainWindow::MainWindow(QWidget *parent) :
QMainWindow(parent),
ui(new Ui::MainWindow)
{
ui->setupUi(this);
}
MainWindow::~MainWindow()
{
delete ui;
}
void MainWindow::on_pushButton_clicked()
{
srand(int(time(NULL)));
a = poczatek.toLong();
b = koniec.toLong();
c = b - a;
d = (rand()%c)+a;
}
void MainWindow::on_pushButton_4_clicked()
{
if ((poczatek.toInt())<(wprowadz.toInt()) || (koniec.toInt())>(wprowadz.toInt()))
{
ui->label_3->setText("Nie cuduj, popraw!");
ui->lineEdit_3->clear();
}
else
{
if (e>0)
{
if (d>(wprowadz.toInt()))
{
e-1=e;
ui->label_3->setText("Pozostałe próby:",e,"/nWprowadziłeś większą liczbę od wylosowanej");
}
else
if (d<(wprowadz.toInt()))
{
e-1=e;
ui->label_3->setText("Pozostałe próby:",e,"/nWprowadziłeś mniejszą liczbę od wylosowanej");
}
else
if (d==(wprowadz.toInt()))
{
ui->label_3->setText("Trafiłeś brawo!");
}
}
else
{
ui->label_3->setText("No i ostatnie pudło.../nkoniec prób/n wylosowana liczba:",d);
ui->lineEdit->clear();
ui->lineEdit_2->clear();
}
}
}
W pliku .cpp u góry jest taka linijka, którą celowo tam dałem - QString. Chcę uzyskać dostęp globalny do QStringów bo są one używane we wszystkich funkcjach niezwracających (void). Mam dwa pytania. W jaki sposób można to zrobić? Czy koniecznie muszę bawić się w klasy pochodne, aby te QStringi były ogólnodostępne? Jeżeli coś jest źle i przypadkiem zobaczycie możecie dać znać, ale nie musicie. W końcu człowiek uczy się na własnych błędach :).
Pozdrawiam.